یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

معاون اول قوه قضائیه در جمع راهپیمایان 22 بهمن در قم خداباوری و ولایت مداری را دو عامل مهم اقتدار نظام اسلامی برشمرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ظهر امروز در جمع راهپیمایان قمی در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران نفی استکبار و نفی استبداد بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود اما بعد از گذشت 33سال از عمر پر اقتدار آن، هنوز هم عده ای بر جهل و نادانی خود اصرار کرده و آن را نادیده می‌گیرند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حضور مردم ایران در راهپیمایی 22بهمن ماه، نشان دادن میثاق با ولایت است و دقیقا همین نکته رمز پیروزی ملت ایران در تاریخ پر افتخارش می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: طبق آماری که تا کنون به دست ما رسیده راهپیمایی امروز مردم بصیرت آفرین قم، بسیار با شکوه و بصیرت بخش بود که در آن علما و مراجع بزرگوار تقلید مردم را همراهی کردند.

وی با تحلیل دوران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در دهه اول تاریخ خود، دوران تشکیل را گذراند و این دوران، دورانی بود که دشمنان، تمام تلاش خود را کردند تا نگذارند انقلاب اسلامی ایران شکل واقعی خود را بگیرد؛ نمونه این تلاش‌های مذبوحانه تحمیل 8سال جنگ تحمیلی بر ملت ایران و ترور شخصیت‌های دینی و سیاسی بود.

معاون اول قوه قضائیه دهه دوم تاریخ انقلاب را دهه تثبیت نامید و گفت: در این دوره نهادهای تشکیل شده در انقلاب اسلامی به سوی تثبیت گام برداشتند اما دشمنان در این دوره هم سعی داشتند نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه داده و نگذارند این نظام مبتنی بر دین تثبیت شود.

وی با بیان این که علی رغم تمام دسیسه‌های دشمنان نظام اسلامی ایران کارآمدی خود را نشان داد، گفت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل کار آمد بودن، در مرزهای کشورمان متوقف نشد و ملت‌های دنیا را بیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز تمام ملت‌های مسلمان جهان با نگاه به جمهوری اسلامی ایران، هویت خود را بازیافته و می‌خواهند تمام مقدرات شان بر اساس اسلام باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص ویژگی‌های انقلاب‌های منطقه، گفت: مردمی بودن، اسلام خواهی چنان که در انتخابات مصر و تونس این موضوع را دیدیم، نفی استکبار خارجی و استبداد داخلی و درخواست قطع رابطه با اسرائیل از ویژگی‌های بارز انقلاب‌های منطقه خاورمیانه است که با نگاه به انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

معاون اول قوه قضائیه افزود: امروز بعد از گذشت 33سال از تاریخ انقلاب، آرمان خواهی ملت ایران، الهام بخش کشورهای منطقه شده و آن‌ها از مقاومت ملت ایران درس گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم تبلیغات بسیار دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در خصوص اسلام هراسی و ایران هراسی، اراده خداوند بر این بود که حرکت انقلاب اسلامی ایران و اقتدار آن، بیدار کننده فطرت‌های ملت‌های مسلمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عوامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، اتصال به خداست؛ البته ما قدرت نظامی و اقتصادی داریم، اما آن چه که دشمنان ما را ناامید کرده، همراه بودن قدرت لایزال الهی با مردم ایران است.

وی افزود: بر این اساس، تقویت روح خداباوری در میان مردم بسیار مهم است و باید روی این موضوع در نسل‌های مختلف کشور به ویژه دو نسل جوان و نوجوان کار کرد.

معاون اول قوه قضائیه عامل دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را ولایت مداری مردم ایران دانست و گفت: امروز همه ملت ایران پی برده اند که ولایت فقیه، عمود خیمه نظام اسلامی است و باید ولایت مدارانه حرکت کنند.

وی گفت: عامل دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی مردم هستند؛ مردمی که با حضورشان اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشیدند، اما این حضور مردم معنا و پیام دارد و آن این که مسئولان کشور باید تلاش خود را برای افزایش اعتماد عمومی انجام دهند؛ بر همین اساس هر کاری که در جهت خدشه وارد کردن به اعتماد مردم صورت گیرد خیانت به کشور و مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: وحدت و انسجام عمومی کشور رمز موفیت ملت ایران در نبرد با فتنه‌های داخلی و خارجی چون فتنه 88 است، و از این جهت هر اقدامی که باعث القاء این نکته شود که حاکمیت دوگانه در کشور وجود دارد حرکت در مسیر دشمن است.

وی گفت: از دیگر عوامل اقتدار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، آمادگی مردم برای هر نوع فداکاری برای نظام اسلامی است و دشمن با پی بردن به این نکته مهم، در صدد از بین بردن این عامل است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: از تلاش‌های دشمن در این باره افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشورهای مسلمان به ویژه کشور ماست؛ برای مثال از زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرده تا کنون، تولید مواد مخدر 40برابر شده که این جنایت علیه بشریت است و بر همین اساس آمریکا باید در دادگاه‌های بین المللی و در پیش چشم مردم دنیا برای این موضوع محاکمه شود.

وی تأکید کرد: امیدواریم همین حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن ماه، در انتخابات 12اسفندماه تکرار شود چرا که مبنای انتخابات در کشور ما تکلیف مداری است و مردم ما تکلیف مدار اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: البته در مقابل این خودآگاهی ملت ایران، جریانات فاسد و دنیا طلب از ابتدای انقلاب فعالیت داشتند، اما با اراده پولادین ملت ایران تمام آن‌ها شناسایی شدند.

وی با اشاره به فساد مالی 3هزار میلیارد تومانی گفت: دست اندرکاران قضایی کشور بعد از بررسی‌های بسیار زیاد، عوامل این فساد بزرگ را شناسایی و به زودی با برگزاری دادگاهی، آنان را به سزای اعمال شان می‌رسانند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: انشاالله به زودی زود، مردم شاهد مجازات عبرت آمیز مفسدان اقتصادی کشور خواهند بود.

وی افزود: ما طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، مطلقا اجازه نخواهیم داد فساد در گوشه ای از این نظام اسلامی، رخنه کرده و به همین دلیل با هر نوع فسادی برخورد خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha