یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی تصریح کرد: مقابله با خرافه ای به نام چهارشنبه سوری از باب نهی از منکر، امری ضروری است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: وظیفه ما طلاب و روحانیون این است که از باب نهی از منکر نسبت به شیوع و رواج این قبیل خرافات و بدعت ها که توام با خسارات جانی و مالی فراوانی نیز هست، تذکرات لازم را بدهیم.

وی افزود: البته مسئولان امر هم باید اقدامات لازم و مقتضی را در راستای پیشگیری از این گونه برنامه ها انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان خاطرنشان کرد: مسلم است که رسالت حوزویان در مقابله با این قبیل خرافات و سنت های غلط جدی تر از هر قشر دیگری است.

وی اضافه کرد: البته سنت های ملی بر دو قسم است؛ گروهی از آن ها از نگاه شرعی و عقلی منعی ندارد و چه بسا مورد تایید هم باشد ، مثل همین دید و بازدید های نوروزی که دارای مزایایی چون صله رحم، لباس نو پوشیدن و عیدی دادن و خوشحالی کردن دیگران است که شرع مقدس نیز بر این امور پسندیده تاکید دارد و اما قسم دوم شامل یک سری کارهای خلاف شرع و عقل می شود همچون احیای فرهنگ آتش پرستی به بهانه چهارشنبه سوری و دیگر مسایل خرافی که باید با آن ها مقابله کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی همچنین با تاکید بر رسالت مهم رسانه های جمعی در مقابله فرهنگی با این گونه بدعت ها و خرافات در بین مردم گفت: خوشبختانه رسانه ها به ویژه صدا و سیما در سال های اخیر در این خصوص روشنگری های خوبی داشته اند که باید این روند کماکان ادامه یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha