یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

بزرگداشت مقام معلم با حضور سرکار خانم رثایی، استاد اخلاق حوزه در مصلی مدرسه علميه زينب كبري(س) تهران برگزار گردید.

به گزارش سرویس استانهای حوزه‌نیوز؛ سرکار خانم رثایی در مراسم بزرگداشت مقام معلم سخنان خود را با روایتی از کتاب مشکات الانوار آغاز کرده و افزود: «پیامبر اکرم ص در این روایت طالبان علم را خطاب قرار داده و فرمودند: به شما خبری دهم از افرادی که نه در کسوت پیغمبری هستند و نه در مقام شهادت، اما جایگاه ایشان در روز قیامت بالاتر از پیامبران و شهداست و همه غبطه آنان را می‌خورند و آن‌ها کسانی هستند که قلب بندگان خدا را متوجه خدا می‌کنند و محبت خدا را در دل بندگان خدا قرار می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه علوم حوزوی همچون دریایی گسترده و عمیق است؛ افزود: ما در حوزه‌ها فارغ التحصیل نداریم بلکه دائم التحصیل داریم. در حوزه اوقات فراغت معنایی ندارد. و تمامی بزرگان ما کسانی بوده و هستند که در تمام عمر از تحصیل علم دست برنداشته و همواره عمر خود را در راه تعلیم و تعلّم گذرانده اند.

رثایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه ای که حضرت حجت الله مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خطاب به شیخ مفید (ره) نوشتند گفت: حضرت در این نامه علت طولانی شدن غیبت خود را اعمال و رفتار دوستان و وسيله امتحان و آزمايش مردم عنوان کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک طلبه مومن و منتظر ظهور همواره در برابر دیگران متواضع است افزود: امکان ندارد شخصی مومن باشد و نسبت به دیگران تکبر ورزد حتی اگر این فرد به لحاظ درجه علمی دارای رتبه عالی باشد.

این استاد اخلاق در پایان افزود: تمام تفرقه‌ها و بیچارگی‌های ما از «منیّت» است. و مولایمان حضرت علی ع در این باره می‌فرماید: قلب ما همچون قلعه‌هایی است که شیطان آنجا تخم ریزی می‌کند و تبدیل به جوجه می‌شود و این جوجه‌های شیطانی قلب ما را تسخیر می‌کند، پس طلبه باید سپری برای خود در برابر اصابت گلوله‌های دشمن (شیطان) داشته باشد تا بتواند خود را حفظ کند که این سپر چیزی جز تقوا نیست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha