یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، طلاب را سربازان امام زمان(عج) دانست و گفت: در سربازی امام زمان(عج) به دنبال سرداری نباشیم و هر کاری که از عهده‌ ما برای ادای تکلیف برآید، باید انجام دهیم.

به گزارش حوزه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، پیش از ظهر امروز در دهمین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور که در مجتع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، بار اصلی اجرای برنامه‌های حوزه را بر دوش مدیران دانسته و گفت: برگزاری چنین ا جلاسیه‌ای، فرصتی است تا برنامه‌های جاری حوزه علمیه خواهران را بررسی و در صورت نیاز بازبینی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که طلاب ادامه دهنده راه انبیای الهی هستند، گفت: در چنین شرایطی باید دید که چه چیز ما و طلاب را از خدا و اهدافمان دور می‌کند، اجتناب کنیم و در ادامه مسیر از خداوند بخواهیم که ما را یاری دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به وجود مشکلات در عرصه فعالیت حوزه‌های علمیه در تاریخ اسلام، اظهار داشت:‌ کسانی که معتقد به هدایت خداوند هستند، باید به گونه‌ای رفتار نکنند که با تقوای الهی منافات داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که باید در کنار مشکلات، به وظیفه خود به صورت جدی عمل کنیم، اظهار داشت: این که گفته می‌شود برخی طلاب تنها برای مدرک وارد حوزه می‌شوند، نباید ما را از وظیفه‌ای که داریم، باز بدارد؛ ما وظیفه داریم حتی افرادی که داری نیت‌های مختلفی در ورود به حوزه هستند، را با تربیت درست، در مسیر درست و خالصانه طلبگی قرار دهیم.

* حوزه پرچم اسلام ناب را بر افراشت

وی خاطرنشان کرد: وجود همین روحیه در حوزه‌های علمیه، موجب شده که با وجود ناملایمت‌ و کمبود‌ها، حوزه پرچم تشیع و اسلام ناب را در جهان به اهتزار درآورد و هر روز نیز بر این اقتدار افزوده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، وجود انگیزه در میان طلاب را عاملی در ترویج مکتب اسلام معرفی کرد و گفت: آنچه که سبب تبلیغات گسترده فرقه‌ها و نحله‌های ضاله می‌شود، تنها مسائل مادی نیست، بلکه انگیزه‌ای که در افراد به وجود می‌آورند، موجب می‌شود که در دورترین مناطق و سخت‌ترین شرایط زندگی به تبلیغ بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج)،‌ نباید به دنبال سرداری باشند و با رسیدن به کمتر از آن،‌ سرخورده شوند، بلکه باید روحیه ترویج مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در طلاب به گونه‌ای ایجاد شود که در مسیر سربازی حضرت ولی عصر(عج) تنها به انجام وظیفه بیاندیشند.

وی همچنین به راه‌اندازی مدیریت‌های استانی حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: بر اساس این برنامه، مدیریت‌های استانی، ‌جزئی از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران محسوب شده و تمامی امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تربیتی و... نیز به مدارس علمیه واگذار شده است.

* تاکید بر مشارکت دادن طلاب در امور مدارس علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران درباره ضرورت مشارکت دادن طلاب در برخی امور مدرسه، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های حوزه انجام کارهای زیاد، با هزینه کم است؛ بنابراین، با مشارکت دادن طلاب در برخی امور مدرسه، حتی تدریس، می‌توان بهره‌وری را افزایش داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه درباره موضوع دهمین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران، اظهار داشت:‌ با توجه به سفرهای استانی،‌ نشست‌ها و نامه‌های رسیده، شاهد وجوداشکالاتی در نظام آموزشی بودیم؛ در این راستا، با برگزاری این اجلاسیه، قرار است تا نظرات و پیشنهادات مدیران مدارس درباره نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران جمع‌آوری و در صورت نیاز، اصلاح شود.

وی افزود: البته باید در کنار این اجلاسیه، نشست‌هایی نیز در باره بررسی نظام‌های پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و... برگزار شود و مشکلات در عرصه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

* از تحول غافل نشویم

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به ضرورت تحول در حوزه اظهار داشت: تحول در حوزه، مسئله‌ای است که مقام معظم رهبری صریحاً‌ بر آن تأکید دارند و در این عرصه، نباید از تحول در حوزه‌های علیمه خواهران غافل شویم، به این معنا که حوزه علمیه خواهران باید بتواند پاسخگوی نیازهای خواهران و مسائل روز اسلام حتی جوامع غیر اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان یادآور شد: حوزه علمیه خواهران باید همانند حوزه علمیه برادران، در عرصه پاسخگویی به نیازهای اسلام و پاسخگویی به شبهات، وارد شود و نقش‌آفرینی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha