چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

سامان‌بخشی به روحانیون شاغل و ارتقای علمی آنان، دستور صریح مقام معظم رهبری است تا جلوی برخی تبلیغات سوء علیه حوزه گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ آیت الله مقتدایی امروز «25اردیبهشت در دیدار رییس و معاونین عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزارشد اظهارداشت: وجود مقام معظم رهبری ، یکی از نعمت های بزرگ خدای متعال به ملت شریف و نظام الهی  می باشد؛ بطور یقین مقام معظم رهبری ذخیره پرودگار متعال بعد از رحلت امام راحل برای رهبری و هدایت مردم مسلمان ایران بوده است.

وی  افزود: از روزی که مقام معظم رهبری بعد از بنیان گذار انقلاب اسلامی سکان انقلاب را به دست گرفته است ؛ هر روز افق های جدیدی توام با پیشرفت و  تعالی و هدایت همه جانبه  برای ایران اسلامی باز شده است.

مدیر حوزه های علمیه  ثبات و صلابت جمهوری اسلامی ایران را مرهون  مقام عظمای ولایت دانست و گفت:  ثبات و اقتداری که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان پیدا کرده و پیشرفت های علمی و صنعتی که پیش آمده مرهون هدایت و آگاهی بخشی  مقام عظمای ولایت می باشد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر سامان بخشیدن به روحانیون  نیروهای مسلح بیان داشت: سامان دادن به کسانی که در نیروهای مسلح بخصوص در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنند دستور صریح مقام معظم رهبری است؛ که باید با سامان دادن روحانیون ، جلوی برخی تبلیغات سوء بر علیه حوزه را گرفت.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: دستور قاطعی که مقام معظم رهبری مبنی بر سامان دادن به روحانیون نیروی های مسلح به خصوص ارتش صادر کردند ؛ نشان  از بزرگواری و توجه ایشان به روحانیون شاغل در نیروهای مسلح می باشد، ارتقای علمی این روحانیون از خواسته های رهبری می باشد.

وی با بیان این‌که باید در ارتش از روحانیون مهذب و عالم استفاده شود افزود:  جذب و استفاده از روحانیون با سواد و مهذب از ضروریات است چرا که نیرو هایی که در ارتش شاغل هستند خود افراد فرهیخته ای بشمار می روند؛ باید روحانی که در ارتش  مشغول به خدمت است دارای اخلاق حسنه و علم کافی برای پاسخ گویی به نیروها باشد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: همه چشم ها امروز به رفتار و کردار روحانیون دوخته شده است؛ یک روحانی باید با رفتار و اعمال خود الگوی خوبی برای سایرین باشد ؛ به خاطر اینکه مردم از روحانیون همان انتظاری را دارند که از امام صادق (ع) داشتند است.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: در جذب و گزینش افراد دقت لازم را داشته باشید که ویژگی های الگو بخشی  و مهارتی را دارا باشد.

وی تامین نیروهای  روحانی ارتش را از وظایف حوزه دانست و گفت:  تامین نیروهای شایسته و لایق را برای خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک وظیفه می دانیم ، مضافا بر اینکه مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید کردند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که حوزه به بندبند تفاهم نامه عمل خواهد کرد تاکید کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تدوین تفاهم نامه همکاری حوزه و ارتش جمهوری اسلامی ایران ؛ حوزه خود را متعهد می داند تا به تمام مفاد این تفاهم نامه عمل نماید.

آیت الله مقتدایی در پایان بااشاره به موفقیت مسئولین عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای سامان بخشی روحانیون ارتش خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود بودجه حوزه علمیه، خیلی از پیشنهاد های خوب  معاونت های حوزه بر زمین می ماند؛ ولی موقعیتی که در اختیار مسئولین عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی می باشد کمک بسیار خوبی برای اجرای برنامه های مختلف در مراحل آموزش و سامان بخشی روحانیون ارتش خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha