جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

طلاب مجتمع آموزش عالی فقه، همانند سال های پیشین، در مسجد مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی معتکف می شوند.

حجت الاسلام فتحی مدیر اداره فرهنگی هنری مجتمع آموزش عالی فقه ، در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به حضور  طلاب این  مجتمع، در مراسم اعتکاف  اظهار کرد: طلاب مجتمع آموزش عالی فقه، همانند سال های پیشین، در مسجد مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی معتکف می شوند.

وی با اظهار این که برای محدودیت در ثبت نام معتکفین جامعه المصطفی، 75 نفر از طلاب این مجتمع در اعتکاف امسال حضور خواهند داشت، بیان کرد: معتکفین از ملیت هایی مانند ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، اندونزی و هندوستان می باشند.

* اعتکاف بازگشت به امور معنوی است

مدیر اداره فرهنگی  هنری مجتمع هدف از برگزاری  مراسم معنوی اعتکاف را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان نمود: بیشتر انسانها در طول سال دچار روزمرگی می شوند و در نتیجه از امور معنوی نیز کمی غفلت می ورزند. اعتکاف، فرصتی برای بازگشت به امور معنوی است.

حجت الاسلام فتحی تهذیب نفس و تقویت اراده و اخلاص را از اهداف دیگر اعتکاف عنوان و اذعان نمود: نمی توان به زبان به راحتی به اعتکاف در معتکفین اشاره کرد، تنها در صورت درک این توفیق می توان به آثار آن نیز دست پیدا نمود.

وی توجه به برنامه های معنوی پس از اتمام اعتکاف را دارای اهمیت توصیف و تأکید کرد: بعد از پایان اعتکاف، معتکف، باید برنامه های خود را به سمت عبادی بودن سوق دهد، تا شاهد نمود آثار اعتکاف در درون خویش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فتحی، در بخش دیگر از سخنان خود، با اشاره به اردوهای علمی فرهنگی این اداره، اظهار کرد: تعداد 75 نفر از طلاب مجتمع آموزش عالی فقه، از اماکن دیدنی استان بوشهر بازدید کردند.

وی افزود: بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، بازدید از فازهای 2، 3، 4، 6 و 8 مجتمع عظیم پارس جنوبی(عسلویه)، پتروشیمی جم و اسکله صادرات و واردات پارس جنوبی، بازدید از منزل و موزه رئیس علی دلواری، بازدید از موزه مردم شناسی و موزه تاریخی استان بوشهر، بازدید از حوزه علمیه امام خمینی بوشهر، دیدار و زیارت از امامزاده عبدالمهیمن از برنامه های این سفر بود.

مدیر اداره فرهنگی  هنری مجتمع، با اشاره به هدف بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: با توجه به ملیت های غیرایرانی طلاب مجتمع، در نظر داشتیم تا آنها را با توانایی های علمی جمهوری اسلامی ایران آشنا کنیم، چرا که بعد از بازگشت به کشور خود نمی توانند این فرصت ها را به دست آورند.

حجت الاسلام فتحی، با توجه به اظهار خوشحالی طلاب بازدیدکننده از نیروگاه اتمی بوشهر، ابراز کرد: طلاب از این سفر خوشنود بودند که در بین کشورهای اسلامی، کشوری قدرتمند به نام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که دارای تکنولوژی های روز دنیا است.

وی، با اذعان این که طلاب مجتمع، اولین گروه بازدیدکننده حوزههای علمیه بازدید کننده از این نیروگاه اتمی بودند، اضافه نمود: طلاب، انتظار این توانایی ها را نداشتند و به گونه ای محو در آن شده بودند که به کارگران نیروگاه نیز اظهار محبت می کردند.

مدیر اداره فرهنگی هنری مجتمع، با اشاره به اردوهای علمی  تفریحی آینده این اداره، بیان کرد: برگزاری اردوهای شیراز و نیروگاه بوشهر(ویژه هیئت های علمی مجتمع) برنامه های آینده این اداره به شمار می رود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha