چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: رسالت اصلی حوزویان به عنوان سربازان امام (ره) ، تلاش در جهت معرفت افزایی در سطح جامعه است.ژ

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری، امروز طی سخنانی در همایش «روحانیت، وظایف و آرمان ها از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب» که به همت حوزه علمیه استان گلستان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه و تحمل سختی ها، برای معرفت افزایی مردم است.

وی با تاکید بر این که باید به عنوان یک مبلغ مذهبی و سرباز حضرت روح الله به مردم معرفت بدهیم، افزود: طبعا همه رفتارها، پدیده ها، اشیاء، مسائل و غیره را ارزیابی می کنیم و هرکس برای ارزیابی خود یک ملاک و معیار دارد.

رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: دنیای مادی هر چه جلوتر می رود ملاک های ارزیابی اش نیز مادی تر می شود و وقتی ملاک و معیار ظاهری باشد، شیطان راحت تر می تواند وارد عرصه شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب و امام راحل در این عالم ملاک ارزیابی را عوض کردند و وظیفه حوزه های علمیه است که ملاک های ارزیابی را شناخته و در این راستا تحقیق کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری همچنین گفت: وظیفه ما روحانیون و حوزویان این است که این را به مردم بفهمانیم؛ چراکه مردم خواستار فهمیدن دین هستند .

وی تصریح کرد: مردم در حوادث سال 88 و 9 دی اثبات کردند که خواص جامعه را از این جهت قبول دارند که پشتیبان ولایت اند.
وی به دومین ملاک ارزیابی اشاره کرد و افزود: ملاک ارزیابی دوم دین داری و عمل به دین است؛ امام آمد تا حکومت ها و مسئولین را بر اساس تقوا ارزیابی کند.

رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ، ملاک سوم را میزان مجاهدت انسانها عنوان کرد و بیان داشت: ملاک ارزیابی شهرت و ثروت نیست، بلکه جانفشانی است.

وی در خاتمه گفت: امام (ره) به دنیا سه چیز یاد داد که ما نیز باید هم خود یاد گرفته و هم به دنیا یاد بدهیم و آن هم این که معرفت، تقوا و مجاهدت، ملاک های ارزیابی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha