سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: امسال به لطف الهی شاهد تحول بسیار خوبی در برنامه های تابستانی این معاونت در سراسر کشور بوده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برنامه های معاونت تهذیب حوزه های علمیه در تابستان امسال،  ابراز داشت: در تیرماه امسال، دوره های سیرمطالعاتی آثار شهید مطهری در شهرستان نوشهر برگزار شد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز در استان های اصفهان و زنجان ، دوره های متمرکز تربیت اخلاقی با حضور 500 تن از طلاب نخبه و برگزیده سراسر کشور برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه اضافه کرد: از دیگر برنامه ها می توان به برگزاری دوره حفظ قرآن کریم در زنجان اشاره کرد که این دوره از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت.

وی گفت: همچنین دوره های تربیت مربی قرآن کریم در زنجان از ابتدای تیرماه تا انتهای همین ماه برگزار شد که حدود 300 تن از حوزویان در آن شرکت داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی بیان داشت: علاوه بر این برنامه های ستادی، معاونت تهذیب حوزه های علمیه استانی نیز در این ایام تابستانی به ویژه ماه مبارک رمضان برنامه های خوبی را تدارک دیده بودند.

وی افزود: به طور خاص، معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم اقدام به برگزاری دوره میثاق طلبگی برای طلاب ورودی کرده است که دو دوره آن تیرماه سال جاری در قمصر کاشان برگزار شد و دو دوره دیگر نیز در ماه مبارک رمضان در همین منطقه برگزار گردید.

معاون تهذیب حوزه های علمیه یادآور شد: در برخی از استان های کشور همچون تهران، فارس، مازندران ، آذربایجان شرقی و ... نیز دوره های مختلف قرآنی برگزار شده یا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در خاتمه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در تهران، خاطرنشان کرد: معاونت تهذیب حوزه های علمیه حضور بسیار خوب و فعالی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha