شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه گیلان: تمرکز بر روی مباحث اخلاقی زمینه های پیشرفت در مسائل آموزشی را فراهم می کند چرا که ممارست در تحصیل علوم حوزوی خود به نوعی نشان از اخلاق آموزشی است.

حجت الاسلام محمد لاکانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی 91-92 حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار حوزه اظهار داشت: در سال جدید قصد داریم با خود قراردادن مسائل تربیتی و اخلاقی شاهد تحول تهذیبی در مدارس علمیه استان گیلان باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه های متعددی را برای دستیابی به هدف مذکور در دستور کار قرار داده ایم، افزود: یکی از کارهای مهمی که در این راستا در صدد ایجاد آن هستیم دعوت از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم برای حضور و سخنرانی در بین طلاب مدارس علمیه استان است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گیلان ضمن تاکید بر استفاده بیشتر از حضور علمای برجسته ی گیلانی همچون آیت الله قربانی، آیت الله رودباری و آیت الله امینیان در مباحث اخلاقی، خاطرنشان کرد:  با برنامه ریزی های انجام شده قرار شد تا در شرق گیلان آیت الله امینیان، در مرکز استان آیت الله قربانی و در غرب آن نیز آیت الله رودباری به عنوان اساتید اخلاق در طول سال مباحث اخلاقی را برای طلاب ایراد نمایند..

حجت الاسلام لاکانی ارتباط مستقیم اساتید حوزه اخلاق به صورت مستقیم با طلاب و ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با آنان را بسیار موثر دانست و افزود:  در واقع این کار یکی از بهترین روش های برطرف شدن مشکلات فکری و اخلاقی طلاب مدارس علمیه به حساب می‌آید.

وی از گزینش و فعال کردن مشاورین مدارس علمیه استان خبر داد و تاکید کرد: برای تحقق این امر دوره های آموزشی ویژه ای در مرکز قم و نیز به صورت استانی برای مشاورین گذاشته می شود تا به عنوان افرادی امین و کارآمد پاسخگوی سوالات و ابهامات طلاب علوم دینی در مباحث درسی و غیر درسی باشند.

معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گیلان، برگزاری اردوهای فرهنگی- تهذیبی را از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده برای سال تحصیلی جدید عنوان و اضافه کرد: در واقع منظور از این برنامه، محور قرار گرفتن مباحث اخلاقی در خلال اردوهای مختلف سیاحتی و زیارتی طلاب به مناطق مختلف است.

حجت الاسلام لاکانی با اشاره به اینکه مبحث تهذیب و اخلاق مهمترین شاخص حوزه های علمیه است و همه برنامه‌ها و فعالیت های دیگر باید به نحوی در راستای تقویت این عنصر اساسی قرار گیرد، تاکید کرد: در حقیقت تمرکز بر روی مباحث اخلاقی زمینه های پیشرفت در مسائل آموزشی را فراهم می کند چرا که ممارست در تحصیل علوم حوزوی خود به نوعی نشان از اخلاق آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای دیگری که در جهت تشویق و ترغیب طلاب به تقویت مسائل اخلاقی در انتهای سال تحصیلی 91-92 صورت می گیرد انتخاب مدارس علمیه برتر از حیث رعایت مسائل اخلاقی و تهذیبی است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گیلان در خاتمه تصریح کرد: در حوزه علوم قرآنی این معاونت تلاش می کند تا در راستای منویات مقام معظم رهبری با اجرای برنامه های مختلف همچون مسابقات قرآنی  در سال جدید در رشته‌های مختلف حفظ، تجوید و مفاهیم قرآنی کارهای آموزشی مناسبی را برای طلاب انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha