شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 294211
۳۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۰

عضو هیات علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه دین اسلام نگاه ارزشی و قدسی به کانون خانواده‌ دارد و خانواده مقدس‌ترین نهاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علی زینتی در ششمین نشست تخصصی ائمه جماعات استان قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بین نهادهای اجتماعی جوامع اسلامی نهادی مهم‌تر از نهاد خانواده وجود ندارد و دین اسلام تاکید فراوانی نسبت به حفظ کیان خانواده دارد و این‌که باید خانواده‌ای پاک داشته باشیم نباید از دستور کار مبلغان و ائمه جماعات خارج شود.

وی تاکید کرد: کانون خانواد از چنان ارزش و قداستی برخوردار است که تشکیل آن موجب خوشنودی و رضای الهی و از هم پاشیدن آن موجب لرزش عرش الهی می‌شود.

استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) اظهار داشت: یکی از عوامل ایجاد اختلاف در خانواده نبود ارتباط لازم بین اعضای خانواده است؛ اگر دو مسلمان به خاطر کدورت و ناراحتی بیش از سه روز از همدیگر فاصله بگیرند نمازشان قبول نیست حالا این کار بین اعضای خانواده صورت بگیرد چه عواقبی در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام زینتی در ادامه تاکیدکرد اصل و جوهره ارتباط،‌ارتباط عاطفی است یعنی اینکه اعضای خانواده از روی محبت و علاقه عواطف و احساسات خود را نسبت به یکدیگر عرضه کنند.

عضو هیات علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه افزود: ارتباط بین افراد به صورت‌های مختلف از جمله گفتاری، دیداری و لمسی صورت می‌گیرد ولی همه آنها بر پایه ارتباط عاطفی موثر است.

وی افزود: علت فاصله گرفتن اعضای خانواده از همدیگر می‌تواند ناشی از ارتباط غلط یا ارتباط ناقص باشد و هر چه افراد از هم فاصله بگیرند قضاوت اعضا نسبت به همدیگر از دور صورت گرفته و موجب بدبینی و سو ظن بین افراد خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی‌زینتی در ادامه اظهار داشت: اگر بر نگاه ارزشی و قدسی به خانواده از بین برود و نگاه تجاری به جای آن حاکم شود ارتباط و نحوه تعامل افراد خانواده هم بر اساس سود و منفعت شخص خواهد بود و این امر موجب تضعیف و گسست خانواده خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: در مسایل تربیتی باید روش اصلاح را پی بگیریم و روش کشف جرم و مجرم بدترین روش در تربیت فرزندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha