چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی گفتند: بنده و آیت‌الله شهید مفتح مدرسه علمیه مهدی موعود را با نیت و قصد خاصی تاسیس کردیم.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم‌له امروز در مراسم تودیع و معارف مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود (عج)  قم، که در دفتر معظم‌له برگزار شد با اشاره به رسالت علما و طلاب در زمان حاضر گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی، رسالت‌ها و وظایف تغییر کرد، چرا که قبل از انقلاب وظیفه علما و طلاب تالیف، تدریس و تبلیغ بود، اما امروز وظایف سنگین‌تر شده است.

حضرت آیت‌الله نوری‌‌همدانی، با اشاره به تاسیس مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) افزودند: این مدرسه با قصد و نیت خاصی ساخته شد؛ بنده و آیت‌الله شهید مفتح قبل از انقلاب با حضرت امام (ره)،تماس گرفتیم که مدرسه‌ای بسازیم که در آن طلاب علاوه بر درس خواندن مسلط به اوضاع زمان باشند، چرا که انقلاب در آن سال‌ها در حال شکل گرفتن بود.

ایشان ادامه دادند: خدمت امام (ره) رسیدیم و ایشان فرمودند، این کار را در حد توان خود انجام دهید.

معظم‌له اضافه کردند: خداوند این دعا را در حق ما مستجاب کرد و مدرسه تاسیس شد و بیشتر کسانی که به جبهه رفتند و شهید شدند از این مدرسه بودند و امروز هم در میدان علم، از مدارس ممتاز است و طلابی که در این مدرسه تحصیل می‌کنند باید قدر آن را بدانند.

ایشان افزودند: کسانی که در انقلاب نقش داشتند با پیروزی آن رسالتشان نیز تغییر کرد که در این میان رسالت علما و طلاب از دیگر افرد جامعه بیشتر شد.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این که هیچ شغلی مانند طلبگی شریف و بابرکت نیست خاطرنشان کردند: از این جهت خداوند را شکر می‌کنیم که طلبگی را به ما عنایت کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) اهمیت کسب علم و دانش را مورد توجه قرار داد ندو بیان داشتند: طلب علم بر هر مسلمانی واجب است و علم را باید از اهلش گرفت.

ایشان با بیان این که علم، راه‌های حلال و حرام را نشان می‌دهد و سلاح بر دشمن است اضافه کردند: اگر طلاب زحمت بکشند خداوند به احترام علمشان آنها را بلند مرتبه قرار می‌دهد.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی  با اشاره به تفاوت‌های رهبر و راهنما گفتند: رهبر، جامعه را به حرکت در می‌آورد و جهت می‌دهد و علمایی که در طول تاریخ رهبری  جامعه مسلمین را بر عهده داشتند روزی در همین حجره‌ها بودند.

ایشان با توصیه به طلاب افزودند: همت، ارده و جدیت شما باید بلند  باشد تا خداوند شما را رهبر و قائد قرار دهد.

معظم‌له با تبیین مراحل تحصیل برای طلاب خاطرنشان کردند: ابتدا باید خوب درس بخوانید ما  نمی‌خواهیم عالم عادی وبی تفاوت باشید، باید راهی که بزرگان رفته‌اند را بروید.

این مرجع تقلید بیان داشتند: طلاب باید به ادبیات که پایه  دروس حوزوی است اهتمام داشته باشند؛ به اندزه‌ای به ادبیات مسلط شوند که همه ریشه‌ها، محتوا و معنی درس را بلد باشند.

ایشان قلم و بیان را از دیگر ابزار طلبه دانستند و یادآور شدند: باید در قلم و بیان، قدرت پیدا کنید تا بتوانید هر آنچه را که آموخته‌ای به جامعه ارایه کنید.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی به زمان‌شناسی تاکید کردند و ابراز داشتند: امروز در زمان خاصی قرار داریم باید طوری باشیم که مشکلات مسلمانان را درک کنیم.

ایشان با بیان اینکه استکبار با قدرت به جنگ مسلمانان آمده است یادآور شدند: با توجه به مشکلاتی که امروز در اروپا و آمریکا به وجود آمده، آنها از ما پاسخ نحوه موفقیت اسلام را در همه عرصه می‌خواهند که باید جواب‌گوی آنان باشیم.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی مدیر سابق مدرسه علمیه مهدی موعود (عج)، برای حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شامی مدیر جدید این مدرسه آرزوی  موفقیت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha