یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برلزوم ایجاد مرکز تخصصی مشاوره کتب حوزوی به منظور تسهیل مردم در دسترسی به کتب فاخر دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی اصغر پور محمدی، امروز(8اسفند) در مراسم گشایش سومین نمایشگاه کتاب حوزه در مجتمع امام خمینی(ره) قم، نشر وانتشار کتاب را از سخت ترین مشاغل در کشور دانست و افزود: در این بین نشر دینی از سخت ترین مشاغل در حوزه نشر به شمار می رود.

وی افزود: زمانی این نشر نیز مشکل تر می شود که پای نشر حوزوی به میان آید، زیرا مخاطبان این حوزه، خاص هستند و همگی اهل علم و فضل و دقت و ظرافت می باشند  وبه طور طبیعی این کار بسیار سخت است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد، ناشران حوزوی را از صبورترین ، پاک ترین  و خدمت گذار ترین ناشران کشور ذکر کرد و گفت: فعالان این حوزه با توجه به سختی کار و به خصوص شرایط اخیر وضعیت چاپ و کاغذ و... روزهای سختی را سپری می کنند ولی به تعهد خود همچنان پایبند هستند.

پورمحمدی با اشاره به تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رفع مشکلات فعالان این عرصه، تصریح کرد: این وزارتخانه با بودجه و امکانات کمی که دارد خود را در مقابل این قشر مسئول می داند و به حمایت های خود ادامه می دهد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت حفظ ادبیات حوزوی در کتب حوزه، اظهارکرد: باید کتب حوزوی از عمق و دقت و ظرافت برخوردار باشند؛ اگر اینگونه نباشد ممکن است هر کسی به خود اجازه دهد و در این عرصه به کتابت بپردازد که یک آسیب به شمار می رود.

وی راه اندازی مرکز مشاوره کتاب در حوزه را از مهمترین راهکارهای دسترسی آسان حوزویان و طالبان نشر دینی به کتب حوزوی دانست و اظهارکرد: البته باید فرق طبیعی بین نشر حوزوی و نشر دینی را لحا ظ کرد ولی در این جا اگر چنین مرکزی ایجاد شود می تواند به بهترین شکل مردم را در پیدا کردن کتب مورد نیاز خود یاری کند.

پورمحمدی بر لزوم افزایش جذابیت های بصری و همچین افزایش کیفیت کتب حوزوی تاکید کرد و گفت:انتشار کتب حوزوی باید آسان و دسترسی مردم به آن بیشتر شود نه اینکه مثل هم اکنون یک رمان ساده 70بار در کشور چاپ شود و دسترسی به کتب حوزوی به سختی صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha