یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 311754
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱

مارتین کوپلر نماینده سازمان ملل متحد در عراق گفت: شهید حکیم، نماد وحدت تمام مردم عراق بود و فقدان ایشان فاجعه ای بزرگ برای تمام مردم این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کوپلر در مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم در عراق گفت: راه و روش و سیره این شهید نشان دهنده ویژگی های اخلاقی و تلاش وی در راه مصلحت مردم عراق بود. ما باید به دنبال وحدت باشیم و مردم عراق برای به دست آوردن مردمسالاری و همزیستی مسالمت آمیز تلاش کنند.

وی تاکید کرد: بحران های سیاسی همچنان ادامه دارد و به همین مناسبت همه گروه ها را به استفاده از روش گفتگو دعوت میکنیم تا این بحران ها پشت سر گذاشته شود. گفتگوی ملی به معنای گوش دادن به سخن همدیگر برای ترسیم آینده شکوفا برای عراق است. همه ما در ماه های گذشته شاهد تظاهرات و تنش هایی بوده ایم که نزدیک بود برخی از اوضاع نا امید شوند اما پس از این بحران ها شاهد مقداری بهبود اوضاع بودیم و این نشان دهنده جدی بودن بحران است که البته امکان حل و فصل آن از طریق گفتگو و مذاکره بنا بر قانون اساسی عراق وجود دارد.

نماینده سازمان ملل با تاکید بر اهمیت مشارکت جوانان و زنان در امور عراق گفت: من زنان زیادی را در این جمع می بینم و می دانم که تقریبا 50% مردم عراق کمتر از 18 سال دارند و این افراد شایسته زندگی راحت و مرفه و بدون ترور و تهدید هستند و وظیفه تامین این شرایط بر دوش سیاسیون است تا جوانان را در ساخت آینده ای بهتر سهیم سازند.

خاطرنشان می‌شود؛ مراسم بزرگداشت روز شهید عراقی در اولین روز رجب به مناسبت شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم در دفتر حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha