جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 322356
۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸

در آستانه ماه محرم‌الحرام 1435 هجری قمری، مسئولان هیئات مذهبی استان قم در جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین چهل‌اخترانی،‌ مسئول هیئات مذهبی در این  مراسم ،‌ به روایتی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) مبارزه با هوای نفس را جهاد اکبر معرفی کرده‌اند، ‌از این رو باید همگان نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به روایات اسلامی، بزرگ‌ترین گناه را غیبت دانست و گفت: در هیئات مذهبی باید احکام و معارف دین تبیین و شعائر اسلامی حفظ شود، نباید این مجالس ارزشمند آلوده به گناهانی چون غیبت شود.

مسئول هیئات مذهبی قم، اهتمام ویژه به تبیین احکام و آشنایی جوانان با وظایف دینی را لازمه کار هیئات مذهبی دانست و افزود: بسیاری از جوانان ما احکام شرعی لازم را نمی‌دانند که هیئات مذهبی در این عرصه می‌توانند نقش زیادی در آگاهی بخشی به آنها ایفا نمایند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم‌الحرام و توجه مردم به هیئات و حسینیه‌ها گفت: امام حسین علیه‌السلام هرآنچه که داشت در مسیر رضای الهی فدا کرد، خداوند نیز جایگاه خاصی به ایشان عطا نمود،‌ بنابراین توسل ما به سید‌الشهدا علیه‌السلام کشتی نجات و چراغ هدایت است.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha