چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

انقلاب امام حسین و حماسه عاشورا به ما درس احترام به ارزش های انسانی را می آموزد و اینکه چگونه با هم و در کنار هم برای انجام ماموریت های بزرگ و رسیدن به اهداف شخصیت های عظیم تاریخ تلاش کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نیکولا میلادینوف جانشین نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق در سخنان خود در افتتاحیه هشتمین مراسم "الحسین یوحدنا" که در دفتر حجت الاسلام والمسلمین حمودی از مسئولان مجلس اعلای اسلامی عرا ق و رییس کمیته روابط خارجی این مجلس برگزار شد گفت: ماجرای امام حسین علیه السلام ماجرای انسانی است که در راه دفاع از ارزش ها و اصول و ایمان خود ایستادگی کرد و این یکی از برترین نشانه های انسانیت است. امام حسین به ما درس احترام و مساوات و مبارزه در راه عدالت اجتماعی می آموزد و به ما یاد میدهد که تمام دشواری ها و سختی ها نمیتواند ما را در این راه ضعیف کند.

وی افزود: انقلاب امام حسین و حماسه عاشورا به ما درس احترام به ارزش های انسانی را می آموزد و اینکه چگونه با هم و در کنار هم برای انجام ماموریت های بزرگ و رسیدن به اهداف شخصیت های عظیم تاریخ تلاش کنیم و هرگاه خیر و شر در روبروی یکدیگر قرار گرفتند ما وظیفه داریم به جبهه خیر بپیوندیم.

ملادینوف افزود: ما هرگاه اشتباهی را میبینیم باید کار درست را انجام دهیم حتی اگر لازمه این کار نیکی به دشمنان باشد؛ چرا که امام حسین در برخورد با قاتلان خود شجاع بود و به آنها آب داد، آیا ما هم چنین شجاعتی داریم؟ بله داریم، زیرا عراق به ما آموخته که ما میتوانیم با هم و در کنار هم بدون تفرقه و تبعیض و همراه با احترام و در راه تحقق اهداف بزرگ زندگی کنیم.

وی گفت: جامعه دینی عراق امروز وظیفه سنگینی بر دوش دارد، زیرا تاریخ به شما درس های بزرگی از گردنه های ظلم و ستم و طغیان آموخته و اکنون میدانید که هنگامی که به شما ظلم میشود چگونه زندگی کنید و داستان های فراوانی در تاریخ خود دارید که بیانگر مظلومیت شما است و امروز یک مسؤولیت اخلاقی در قبال برادرانتان در عراق بر دوش شما قرار گرفته که دست دوستی به سوی آنها دراز کنید و به همدیگر در راه دوری از عواقب وخیم پیش روی عراق کمک کنید و همه با هم برای ساختن آینده و ایستادگی در برابر ظلم تلاش کنید و دست دوستی به سوی اقلیت ها دراز کنید و پاسدار حقوق بشر باشید و عراق را برای همه مردم عراق بسازید.

میلادینوف افزود: من افتخار دارم به نمایندگی از سازمان ملل متحد پیش روی شما بایستم و با شما برای رسیدن به این اهداف بزرگ تلاش کنم و باز هم تاکید میکنم که ما از هیچ تلاشی در این راه فرو گذار نمیکنیم و شبانه روز برای موفقیت عراق تلاش میکنیم تا شما و برادران شما از آزادی و عدالت اجتماعی و احترام به حقوق بشر و مساوات بهره مند شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha