چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

مدیر انجمن قلم حوزه علمیه قم، آموزش کتابخوانی و انس با کتاب را در سنین کودکی و ضروری برشمرد و گفت: اگر در مقاطع مختلف تحصیلی فرهنگ کتابخوانی ترویج شود، جامعه به سوی کتاب گرایش پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی ربانی، همزمان با هفته کتاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: یکی از مشکلات کتابخوانی در کشور،‌ بیگانگی تحصیل کرده ها با کتاب است؛ به طوری که افراد بعد از اتمام تحصیلات، با کتاب قطع رابطه می‏کنند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی کتابخوانی در کشور، ابراز داشت: آمار پایین کتابخوانی در کشور، به عدم فرهنگ سازی، شیوه آموزشی کودکان، برنامه ریزی نامناسب و ...  بر می‏گردد..

این محقق و پژوهشگر حوزوی، آموزش کتابخوانی و انس با کتاب را در سنین کودکی و ضروری برشمرد و افزود: اگر در مقاطع مختلف تحصیلی فرهنگ کتابخوانی ترویج شود، جامعه به سوی کتاب و کتابخوانی گرایش پیدا می کند.

مسئول انجمن قلم حوزه علمیه قم، عدم وجود برنامه‏ریزی دقیق را یکی از دلایل کم توجهی به کتاب و کتابخوانی دانسته و تاکید کرد: این روند باید به صورت دقیق بررسی و اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در ادامه درباره راهکار حل این بحران خاطر نشان کرد:‌ ایجاد زنگ مطالعه و کتابخوانی در مدارس همراه با فراهم کردن مقدمات می تواند تا حدود زیادی فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ایجاد کند.

وی در پایان با اشاره به گرانی کتاب و نشریات در کشور، ابراز داشت: گرانی کتاب و نشریات در بیگانگی مردم با مطالعه و کتاب بی تاثیر نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha