یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت؛ مسئولین و دست اندرکاران باید این خطر را جدی بگیرند که فقر فرهنگی خطرناک‌تر از فقر اقتصادی و مادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نماینده مردم همدان و فامنین در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات راهبردی حجاب «ریحانة النبی(ص)» اظهارداشت: بحث حجاب و هجمه فرهنگی که رهبر معظم انقلاب آن را به شبیخون فرهنگی تشبیه کرده اند، امروز از سوی دشمنان با دقت و ظرافت خاصی در حال اجرا است و این امر، بصیرت و آگاهی بیش از پیش جامعه ایرانی را می طلبد.

امیر خجسته افزود: دشمن نمی‌تواند بیداری و استواری ما را نسبت به ارزش های اسلامی و مقاومت مقدس، در زیر لوای رهبری ببیند، مقاومتی که منجر به برپایی بیداری اسلامی در کشورهای مختلف جهان شد.

 رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: امروز آمارها و شواهد نشان می دهد که زنان و دختران اروپا و آمریکا، به ویژه انگلیس و فرانسه، رغبت زیادی برای حفظ حجاب دارند و جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود می دانند، کشوری که الگوی بانوانش شخصیت بزرگی همچون فاطمه زهرا(س) است.

خجسته با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست، تصریح کرد: فقر فرهنگی مهم ترین عامل بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه است، به طوری که اگر آگاهی های لازم داده شود، بسیاری از این موارد کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولین و دست اندرکاران باید این خطر را جدی بگیرند چرا که فقر فرهنگی خطرناک تر از فقر اقتصادی و مادی است.

وی افزود: وجود چنین مراکزی با محوریت حوزه های علمیه دغدغه امروز همه مسئولین و دلسوزان نظام است چرا که وقتی آگاهی و بصیرت مردم بالا برود جامعه شاهد تحول عظیم و سازنده تری در حوزه حجاب و عفاف به خود می گیرد.

خجسته  با بیان اینکه این فرهنگ سازی را باید از دوران کودکی آغاز کنیم اظهارداشت: برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید به واسطه به خدمت گرفتن نیروهای متخصص و حتی فوق تخصص از مهدهای کودک آغاز کنیم، کودکی که ذهن او همانند زمینی آماده برای چیزهای خوب است.

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با برخورداری از کمیته های مختلف از جمله؛ احزاب، تشکل های مردم نهاد، امر به معروف و نهی از منکر و....آمادگی کامل  برای پیشبرد اهداف و برنامه های عالیه این مرکز خلاقّ و خودجوش را دارد.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha