سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شیخ عیسی قاسم

فعال پاکستانی گفت:استکبار برای از بین بردن وحدت در بحرین، از هر راهی برای برافروختن اختلافات مذهبی در این کشور کوتاهی نمی­ کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت­ الاسلام رئیسی، در پیش­همایش نکوداشت آیت ­الله شیخ عیسی قاسم ، که به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان و با همکاری معاونت پژوهش جامعه­ المصطفی در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با اشاره به نقش رهبری در بحرین، اظهار کرد: بنا به متون دینی ما، مردم در دنیا و آخرت با رهبران خود محشور می­ شوند. تقویت اجتماع، با تقویت رهبر و عزت اجتماع، به عزت بخشیدن به رهبر و قدرت مردم، در قدرت رهبری گره خورده است.

وی افزود: رهبر، کسی است که مردم خود را از خطرات آشنا کند و بصیرت کافی داشته باشد و علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهد.

این روحانی پاکستانی با بیان این که مردم هر فرهنگی، قهرمان خود را گرامی می­ دارند، خاطرنشان کرد: هرگاه حزبی با شکست روبه رو گردد، انگشت انتقادها به سوی رهبر آن حزب است، بنابراین سعادتمندترین مردم، دارای رهبری شایسته هستند.

حجت­ الاسلام رئیسی، رهبری شیخ عیسی قاسم را از عنایات خداوند به مردم بحرین دانست و بیان کرد: وقتی بیت ایشان مورد هتک حرمت قرار گرفت، همه مردم زبان به اعتراض گشودند و آن را محکوم کردند که این نشان از علاقه وافر مردم بحرین به این رهبر شایسته خود دارد.

این عالم پاکستانی ادامه داد: کسی که در تاریکی شب در مقابل خداوند سر به سجده می­گذارد، هیچگاه در مقابل غیرخدا سر فرود نمی­آورد و به دور از هرگونه افراط و تفریط و همراه با امت وسط است.

حجت ­الاسلام رئیسی با بیان این که رهبری مقتدرانه شیخ عیسی قاسم، اتحاد مذاهب اسلامی بحرین را به ارمغان آورده است ابراز کرد: استکبار برای از بین بردن این وحدت در بحرین، از هر راهی برای برافروختن اختلافات مذهبی در این کشور کوتاهی نمی­کند.

وی با بیان این که تربیت اطرافیان، مقدمه برای تربیت اجتماع است، یادآور شد: رهبران الهی از تربیت خانواده خود غافل نمی­شوند و این همان موضوعی است که در این آیه مورد تأکید قرار گرفته است.

این روحانی پاکستانی بابیان این که شیخ عیسی قاسم و مردم بحرین به داشتن یکدیگر می­ بالند، اضافه کرد: رهبر آگاه کسی است که نقاط قوت مردم خود را بشناسد و به وسیله آن معجزه انجام دهد. نمونه بارز آن به رهبری امام راحل در انقلاب اسلامی ایران روی داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha