دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش شعر اهل بیت(ع) در نگاه شاعران شیعه و سنی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اهل بیت(ع) را مرجعیت اجتماعی همه مذاهب اسلامی خواند و گفت: محبت اهل بیت(ع)، نقطه وفاق و اتحاد مذاهب اسلامی است و شاعر اهل بیت، حق گو است و از مظلوم دفاع می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی، در همایش شعر اهل بیت(ع) در نگاه شاعران شیعه و سنی، در سرخس ابراز کرد: هرگاه یک فکر و اندیشه در قالب هنر درآید، تبدیل به شعر می‌شود و بهترین شعرها آن هنگامی اثر بخش است که به دل انسان ها بنشیند و تبدیل به یک جریان فرهنگی مؤثر مردمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برخی از اشعار و شعارهای زمان انقلاب، اثرات اجتماعی فراوانی را ایجاد و هنر و ادب را فراگیر کرد و میلیون ها نفر با آن شعرهای برخواسته از شعور، جریان سازی سترگ اجتماعی را به وجود آوردند.

وی، شعر و ادب دوران انقلاب اسلامی را کارآمد و اثربخش دانست و تصریح کرد: ما باید به شعر انقلاب و شعر ارزشی بازگشت کنیم و لازم است برای نوجوانان، شب شعرهایی از شعارهای انقلاب با شادابی و نشاط برگزار شود تا یک دوره فرهنگ انقلاب اسلامی در این قالب برای آنان بازخوانی شود

حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی، شعر انقلاب اسلامی را تعالی گرا، وحدت بخش دانست و تصریح کرد:  انقلاب اسلامی راهی برای اجرای احکام اسلام است و امروز وحدت بین مذاهب اسلامی، نگاه راهبردی هوشمندانه بین عالمان و متفکران ماست..

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: همیشه در همه صحنه ها دو جبهه داشتیم، عده ای که شعرشان بستر انتقال فکر و اخلاق و فضیلت بود و عده ای نیز در شعرشان انزوا و ابتذال وجود داشت.

وی، امام(ره) را فقیهی سیاستمدار، عارف، دیندار و دلیر و اهل ادب و شعر دانست و گفت: شاعر در فرهنگ اهل بیت(ع)، با شعر و ادب و هنر هم درون خود را پالایش می‌کند و هم آرمان و اندیشه خود را به دیگران منتقل می سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این نگاه که باید حول شخصیت ائمه(ع) شعر گفت، اهل بیت علیهم السلام را مرجعیت اجتماعی همه مذاهب اسلامی بیان کرد و افزود: محبت اهل بیت(ع)، نقطه وفاق و اتحاد مذاهب اسلامی است و شاعر اهل بیت، حق گو و مدافع مظلوم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرویان حسینی با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در برخورد با شاعران متعهد، افزود: شعر شاعران را هم می توان شعر سبز خواند، زیرا به فضیلت های والای انسانی، منقبت ها، ارزش ها، اخلاق، ارتباط با خدا و خدمت به همنوعان توجه داشته و هم می توان آن را شعر سرخ خواند، چرا که روح حماسی حاکم بر این نوع شعرها است و هم می توان آن را شعر سیاه دانست که در آن از زبان تیز شاعر متعهد، طاغوت و ظالم و فاسد رهایی پیدا نمی کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha