دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یاری ائمه معصومین(ع) در همه حالات از جمله زبان، دل وجسم، اوج محبت انسان نسبت به آنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی  در جمع طلاب  مدرسه ملاعبد الله با اشاره به اهمیت محبت نسبت به اهل بیت(ع) پیامبر(ص) اظهارکرد: دوستی و محبت نسبت به اهل بیت(ع) پیامبر اکرم(ص) توصیه و سفارش شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نسبت به امام علی(ع) ایشان را مانند قرائت سوره اخلاص بیان کرده اند که قرائت یک مرتبه آن برابر با تلاوت ثلت قرآن، قرائت دومرتبه سوره اخلاص برابر با تلاوت دو سوم قرآن و تلاوت سه مرتبه آن برابر است با قرائت کل قرآن، که در این خصوص توجه نسبت به حضرت علی(ع) به میزان قرائت قرآن است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: کسی که  امام علی(ع) را با دلش دوست داشته باشد و تنها محبت به آن حضرت داشته باشد همانند کسی است که ثلت قرآن را تلاوت کند.

وی با اشاره به روایتی از  پیامبر اکرم(ص) افزود: کسی که امام علی(ع) را با دلش دوست بدارد و با زبانش یاری کنند همانند تلاوت نیمی از قرآن است و کسی که در دلش محبت حضرت را داشته و با زبان و دستش نیز حضرت را یاری کند همانند تلاوت کل قرآن است.

آیت الله مهدوی ادامه داد: حداقل محبت نسبت به ائمه معصومین، محبت در دل است که با زبان و جسم نیز باید در مراحل بعدی نمایان شود، یاری ائمه معصومین به همه حالات از جمله زبان، دل وجسم، اوج محبت نسبت به آنان است.

وی یادآورشد: محبت نسبت به اهل بیت(ع) پیامبر اسلام(ص) عبادت و زمینه ساز بهره مندی از لطف و کرم خداوند، و چهارده معصوم می شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha