دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 329554
۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
انواری کمیته

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از همکاری یک هزار روحانی با این نهاد در زمینه احیای زکات در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسین انواری، امروز در نشستی با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به نامگذاری امسال به "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، گفت: کمیته امداد  همه امکانات خود را برای تحقق این شعار بسیج کرده است.

وی، توجه به مسائل فرهنگی را در اولویت سیاست‌گذاری های کمیته امداد اعلام کرد و ادامه داد: آنچه به عنوان راهکارهای عملی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تدوین شد، توجه به مسائل فکری و فرهنگی مددجویان است که در این راستا در حوزه دانش‌آموزی، دانشجویی، زنان، دختران و... مباحث مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) به تأکید مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد اشاره کرد و ابراز داشت:‌ مسئله دیگری که در سال جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفت، مسئله اقتصاد بود. هرچه کمیته امداد تسلسل اقتصادی مددجویان را برطرف سازد،‌ کار در عرصه‌های دیگر نیز آسوده‌تر می‌شود،

وی با اشاره به طرح راه اندازی مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در محله‌ها، خاطرنشان کرد: در این راستا نشست‌هایی با علما، بزرگان و ائمه جماعات برگزار شد و این حرکت مورد بررسی قرار گرفت.

انواری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن کمک‌ به مددجویان، گفت: در حال حاضر دفاتر نیکوکاری در مساجد تشکیل شده که امید است در آینده‌ای نزدیک این دفاتر در سراسر کشور گسترش یابند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به پیشتازی کمیته امداد در عرصه مدیریت جهادی، گفت: کاری دیگری که به همت ائمه جمعه سراسر کشور انجام شد، ‌مسئله احیای زکات بود که در این نهضت از کمک روحانیون بهره‌مند بودیم.

وی با بیان این که روحانییت هم در عرصه تبیین احکام به‌روز زکات و هم تبلیغ آن، نقش بسزایی داشتند؛ تا جایی که در این عرصه بیش از 1000 روحانی مشغول فعالیت هستند، گفت: این کار ضمن احیای این فریضه الهی، موجب آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌ها به شهر و بروز مشکلاتی در این عرصه می‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 میلون نفر با کمیته امداد امام خمینی(ره) مرتبط هستند که شامل ممدجویان، خیرین و... می‌شوند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha