چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت‌الاسلام سعیدی

آنچه درباره شغل آینده در انشاء دانش‌آموزان مطرح می‌شود، بر شغل‌هایی چون دکتر، مهندس و... تأکید می‌کند، باید بدانیم در شرایط امروز، توجه به کار و کارگر از ضرورت های جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، عصر امروز در نشستی با مدیر کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان قم، در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با انتقاد از بی رغبتی جوانان به مسئله کار، اظهار داشت: جامعه 70 میلیونی نیازمند همه مشاغل است، داشتن چنین روحیه‌ای که جوانان علاقه‌ای به کارگری ندارند، بر گرفته از تربیت خانوادگی و مدارس است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد:‌ آنچه خانواده‌ها از همان ابتدا در پیش روی کودکانشان قرار می‌دهند و در در مدارس بر این مسئله تأکید می‌شود، موجب می‌شود که نگاه افراد به کارگری نگاهی نادرست باشد.

وی با بیان این که آنچه درباره شغل آینده در انشاء دانش‌آموزان  مطرح می‌شود، بر شغل‌هایی چون دکتر، مهندس و... تأکید می‌کند، تصریح کرد: باید بدانیم در شرایط امروزی، توجه به کار و کارگر از ضرورت های جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: از خانواده‌ها انتظار می‌رود که وقتی دانش‌آموزی گفت می‌خواهم کارگری شرافت‌مند شوم، کسی او را تمسخر نکند و بدانند آنچه که در مشاغل ارزش به شمار می‌آید، ضرورت و نیاز جامعه است.

تفکیک جنسیتی محیط کار زنان و مردان در کارخانه‌های قم

در این نشست همچنین، مهندس وزیری‌راد، مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان قم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل، گفت: از جمله اقداماتی که در قم صورت گرفت و با استقبال کارگران و کارفرمایان مواحه شد، جداسازی محل کار بانوان و آقایان بود.

وی با بیان این که قم با توجه به سبقه معنوی‌، در این عرصه نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز بوده است، افزود: بر اساس اقدام صورت گرفته، محیط کار آقایان و خانم‌ها در کارگاه‌ها و کارخانه‌های استان جدا شد و همین مسئله تقویت امنیت روانی کارگران و رشد اقتصادی کارگاه‌ها را به همراه داشت.

مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان قم، ادامه داد: جمله این اقدامات، ‌برپایی نماز جماعت در برخی کارخانه‌های استان بود؛ این مسئله در کنار فرصتی معنوی که در اختیار کارگران قرار می‌دهد، سبب می‌شود تا بسیاری از اختلافات کارگران و کارفرمایان رفع شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کارگری کشور در سال گذشته، ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در سال جدید مسابقه نهج‌البلاغه به این مسابقات اضافه خواهد شد؛ برگزاری مسابقه صحیفه سجادیه نیز برای دوره‌های آتی برگزاری این دوره از مسابقات از جمله برنامه‌های پیش رو می‌باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha