سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دکتر لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عمران و آبادنی شهرها مورد توجه مراجع تقلید است و بزرگان دین از این گونه اقدامات پشتیبانی می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علی لاریجانی امشب در مراسم افتتاحیه مجتمع تفریحی، ورزشی و فرهنگی جوان با ابراز قدردانی از به بهره برداری رسیدن این پروژه درمنطقه محروم قم، اظهار داشت: مسئولان استانی باید بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مناطق محروم رسیدگی و توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید سطح توقعات مردم قم را تحقق ببخشند، تصریح کرد: قم در دوران ستم شاهی مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفت و این شهر مقدس را ده ها سال به دلیل ترویج معارف اهل بیت(ع) و علوم اسلامی عقب انداختند و پس از انقلاب نیز با آغاز جنگ تحمیلی آن گونه که باید به قم توجه نشد.

قم خاستگاه علوم شیعه و نهضت انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید با سرعت بیشتری به توسعه و پیشرفت استان پرداخت، ابراز داشت: قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهانی و بین المللی شده است چرا که این شهرمقدس خاستگاه علوم شیعه و نهضت انقلاب است.

لاریجانی با اشاره به گلایه های مراجع عظام تقلید در دوران گذشته مبنی بر اینکه چرا قم از نظر آبادانی و عمران پیشرفت ندارد، اظهار داشت: قم باید با صنعتی شدن و توجه ویژه به توریسم مذهبی به پیشرفت و توسعه دست یابد.

وی با قدردانی از خدمات دولت در استان قم، ابراز داشت: اقدامات عمرانی دولت گذشته زمینه سازی پیشرفت و توسعه استان را کلید زد و بهره برداری رسیدن پروژه هایی نظیر انتقال آب شیرین به قم که با مساعدت 230 میلیون یورویی رهبر انقلاب صورت گرفت زمینه توسعه استان را مهیا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم شتاب پروژه های عمرانی استان، اظهار داشت: بهره برداری از پروژه های قطار سریع السیر قم_تهران_مشهد، تهران_اصفهان_قم و مترو موجب پیشرفت و توسعه استان خواهد شد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به تولید تاکید کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندسالی است که با انتخاب شعار سال که مرتبط با موضوع اقتصاد است، خواستار توجه به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی هستند چرا که این مسئله موجب نجات کشور است.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم توجه ویژه به ایجاد زیرساخت های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان تاکید کرد و گفت: عمران و آبادنی شهرها مورد توجه مراجع تقلید است و بزرگان دین از این گونه اقدامات مدیران پشتیبانی می کنند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha