یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
بب

دانشگاه کربلا، رشته کارشناسی ارشد شریعت و فقه اسلامی را در دانشکده علوم اسلامی خود افتتاح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر مکی محی عیدان الکلابی رییس دانشکده علوم اسلامی در مراسم افتتاح رشته کارشناسی ارشد شریعت و فقه اسلامی این دانشکده ابراز داشت: وزارت علوم عراق با تدریس رشته شریعت و فقه اسلامی در دوره کارشناسی ارشد موافقت نموده و علاوه بر این پیشنهاد افتتاح رشته لغت و آداب قرآن را نیز در دوره کارشناسی ارشد مطرح کرده ایم.

وی گفت: هدف از این رشته این است که این رشته یکی از اسباب پیشرفت دانشکده است و افق های وسیعی را پیش روی این دانشکده خواهد گشود علاوه بر اینکه شهر کربلا نیز یک شهر دینی و مذهبی است و حوزه های علمیه فراوانی دارد و فراگیری دروس معارف الهی و تربیت دانشجویان و اساتید علوم دینی و فقهی مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خبر دیگری از دانشگاه کربلا حاکی از حضور آیت الله سیدمرضتی قزوینی از علمای سرشناس کربلا در این دانشگاه است.

آیت الله سید مرتضی قزوینی در سخنان خود در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه کربلا با اشاره به عظمت و بزرگی امام علی علیه السلام در مورد لحظه ولادت ایشان و پرورش یافتن امام علی(ع) در دامان پیامبر(ص) مطالبی را بیان کرد.

ایشان به مهم ترین جنگ های امام علی و عدالت و الگو بودن آن حضرت اشاره کرد و سپس راهنمایی هایی را خطاب به دانشگاه ها بیان کرد.

آیت الله قزوینی دانشگاه کربلا را نماد دانشگاه های عراق قلمداد کرد و خواستار برپایی تمامی مراسمات و مناسبت های دینی در این دانشگاه و ارائه رهنمودهای تربیتی و اخلاقی به دانشجویان شد.

دکتر منیر السعدی رییس دانشگاه کربلا نیز ضمن خوشامدگویی به آیت الله قزوینی گفت: ما دانشجویان خود را به پیروی از سیره پیامبر و ائمه تشویق میکنیم و این همان پیمانی است که به آن متعهد هستیم تا میان اخلاق و تربیت و علم جمع کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha