چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
موسوی اصفهان

مسؤلین فرهنگی کشور، درپاسخ به انتقادات، نسبت به اوضاع نامناسب بدحجابی و بی بند باری درجامعه ، بجای رسیدگی علیه این انتقادها ، عکس العمل نشان داده و می گویند روحانیت در اینگونه مباحث دخالت نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی‌اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه ، رسالت روحانیت را درحقیقت تشویق ، ترغیب وتبیین زیر بنای فکری جامعه اسلامی بر شمردوگفت : حوزه برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در جامعه، وظیفه سنگینی را از جهت ارائه برنامه مدون و اجرای نقشه راه ، به عهده دارد .

وی ازبی تفاوتی برخی متولیان فرهنگی، نسبت به اشاعه فرهنگ بی بندباری در جامعه اسلامی  ، برگزاری جشنواره  موسیقی ، اختلاط زن و مرد در اینگونه مراسم و جشنواره ها و هزینه کردن پول بیت المال برای ترویج ضد ارزشها به جای ارزش به شدت انتقاد کرد . 

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه بارها از وضع بدحجابی در دانشگاه ها ،اشاعه فرهنگ غربی و بی بندباری در جامعه دینی، به مسؤلین  امر، تذکرداده شد، اظهارداشت : متاسفانه  برخی مسؤلین فرهنگی کشور بخصوص دراستان همدان، بجای رسیدگی به این اوضاع ، علیه این انتقادها ، عکس العمل نشان می دهند و می گویند در اینگونه مباحث روحانیت دخالت نکند .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی ، با انتقاد ازعملکرد وزرات ارشاد وصدا سیما، پاسخ گویی این دو نهاد به مردم و لایت مدار و انقلابی  شد .

وی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ ،دارای دو بُعدارشادی و اجرایی است خاطرنشان کرد : حوزه تنها دربُعد ارشادی می تواند تذکراتی بدهد و اجرای فرهنگ در جامعه از کنترل روحانیت خارج است.

  عضو جامعه مدرسین، برطرف شدن مشکلات فرهنگی جامعه را در تلفیق این دو عرصه به دست حوزه دانسته وگفت:  منویات رهبری تنها با برگزاری همایش، نشست ،بنر و ....  عملیاتی نمی شود.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha