دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عابدیان

امروز بالاترین رسالت ما تشکیل امت واحده است و باید در این مسیر گام بر می‌داریم، هرچند امت واحده اسلامی در طول تاریخ با هجمه‌ها و خطرات بسیاری دست به گریبان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدیان، پیش از ظهر امروز در دومین روز همایش بین‌المللی امت اسلامی، سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با اشاره به این که امت اسلامی همان امت واحده است که از عناصر و مولفه‌های مختلفی تشکیل شده است، گفت: این امت واحده در کنار آن، با تجمیع گروه‌ها و فرقه‌های مختلف، یک کل واحد را تشکیل داده و تلاش می‌کند در راستای تحقق این آرمان فعالیت کند.

وی افزود: معتقدیم که حکومت واحده جهانی در زمان حکومت حضرت ولیعصر‌(عج) محقق خواهد شد، ولی باید پیش از ظهور نیز تلاش خود را برای استقرار پایه‌های آن و استقرار این حکومت انجام دهیم؛ زیرا همه ما اهداف مشترکی را در این مسیر تعقیب کنیم.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه یادآور شد: امروز بالاترین رسالت ما تشکیل امت واحده است و باید در این مسیر گام بر می‌داریم، هرچند امت واحده اسلامی در طول تاریخ با هجمه‌ها و خطرات بسیاری دست به گریبان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدیان افزود: متاسفانه تاکنون در حوزه‌های مباحث علمی و آکادمیک کمتر به ارائه راهکارهای علمی برای رسیدن به این جامعه پرداخته شده و برگزاری این همایش گامی در ت حقق این مهم بوده است.

وی در ادامه به بایسته‌های تشکیل حکومت واحده اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: در این همایش به دنبال آن بودیم که  امت واحده را از حیث حکومتی، ساختار سیاسی و شرایط خصوصیات و مولفه‌ها مورد نقد و ارزیابی قرار دهیم که خوشبختانه 184 مقاله از طلاب ایرانی و غیرایرانی به دبیرخانه همایش رسید که از این میان 52 مقاله انتخاب شد.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه در پایان خاطرنشان کرد: آثار برتر این همایش، در دو شماره علمی‌پژوهشی منتشر و ویژه‌نامه‌ای نیز برای این همایش که شامل مصاحبه با بزرگان و علمای بزرگ حوزه است منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha