یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
زکات

رییس اداره زکات استان لرستان از حضور روحانیون و مبلغان دینی در روستاهای استان لرستانU برای فرهنگ سازی در امر زکات خبرداد.

حجت الاسلام ورمزیار، در گفتگو با خبرنگار حوزه در خرم آباد، با اشاره به اینکه زکات از ارکان دین مبین اسلام است گفت: اهمیت این سنت در دین مبین اسلام به اندازه ای است که به عنوان یکی از ارکان این مکتب یاد می گردد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه  ندادن زکات موجب هلاکت می‌شود، افزود: دست اندرکاران و متولیان امر زکات باید در جهت فرهنگ سازی این سنت حسنه تلاش کنند

 رییس اداره زکات استان لرستان با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و اعزام مبلغان به روستاها، تصریح کرد: جمع‌آوری زکات در هر شهرستان زیر نظر امام جمعه انجام می‌شود، به همین منظور روحانیون با حضور در روستاها، بصورت چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار می کنند و این امر می تواند روستاییان را به دادن زکات تشویق و ترغیب کنند به همین منظور کتابچه ای با عنوان زکات در اختیار مبلغان روستاها قرار می‌گیرد تا در بین روستاییان توزیع نمایند.

وی در پایان گفت :بعد از پایان ماه مبارک رمضان نیز به منظور گسترش فرهنگ زکات در جامعه، همایش 400 نفری زکات در خرم آباد در سالن همایشهای جهاد کشاورزی برگزار خواهدشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha