یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن صادقی نسب - گناباد

حوزه / امام جمعه گناباد با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ زکات در جامعه، گفت: احیای زکات سبب رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت الاسلام حسن صادقی نسب، امروز در جلسه شورای زکات شهرستان گناباد گفت: در قرآن کریم به موضوع زکات در کنار اقامه نماز پرداخته شده و با توجه به اینکه زکات یکی از فروع دین اسلام می باشد باید توجه ویژه ای به این مقوله توسط مردم شود.

وی ادامه داد: اگر زکات در جامعه اسلامی به صورت کامل احیا شود اقشار مستحق واقعی مشکلاتشان برطرف می شود و جامعه خالی از نیازمندان می شود.

حجت الاسلام صادقی نسب افزود: خوشبختانه با تلاش های مردم و روحانیون فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه نهادینه شده است، لذا انتظار می رود در حوزه فرهنگ سازی زکات نیز اقدامات شایسته ای توسط روحانیون و متولیان فرهنگی صورت گیرد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی، رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان رضوی  نیز در این جلسه گفت: خدمت رسانی به محرومین در راستای توانمندسازی آنان صورت می گیرد تا با این اقدام شاهد کاهش محرومین تحت پوشش مراکز خیریه باشیم.

رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان رضوی اظهارکرد: دیدار خانواده های محرومین از نزدیک توسط مسئولان سبب آگاهی مسئولان از وضعیت آنان و کمک رسانی توسط آنان به محرومین می شود چراکه فعالیت در حوزه فریضه زکات تنها محدود به شورای زکات و کمیته امداد نیست و همه مردم لازم است در عمل کردن به این واجب الهی کوشا باشند.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جمع آوری زکات توجه ویژه به محرومیت زدایی می باشد، اذعان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در سطح استان خراسان رضوی جمع آوری شده است که ۹۰ درصد آن مربوط به کمک به محرومین بوده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha