شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهدی دهقان

حوزه/ حجت الاسلام دهقان گفت: این بستر در حوزه های علمیه ایجاد شده تا در دروس خارج، به بحث زکات به شکل ویژه ای پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام مهدی دهقان، مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، عصر امروز در اختتامیه نخستین اجلاس ملی زکات، در سالن همایش های سازمان حج و زیارت، در تهران، با اشاره به تعامل خوب روحانیون با ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: با توجه به اهمیت زکات در رفع فقر ، روحانیون، همیاری، همفکری و همکاری خوبی با کمیته امداد دارند.

وی با اشاره به برکات و نزولات آسمانی سال 1395، گفت: تخمین زده شده امسال 330 میلیارد تومان زکات در کشور جذب شود، لذا این مبلغ در استان ها مختلف براساس شاخص هایی تقسیم شده و امیدواریم به فضل الهی این رقم محقق گردد.

دبیر ستاد زکات کشور با بیان اینکه کمیته های 5 گانه ای برای پیشبرد اهداف ستاد زکات تعیین شده است، ادامه داد: کمیته های "نقش زکات در تحقق اقتصاد مقاومتی"، "نقش فقه در توسعه زکات"، "زکات، هنر و رسانه"، "زکات و حکومت صالحین" و  "زکات در حوزه های علمیه و دانشگاه ها" عناوین این پنج کمیته هستند

وی یادآور شد: این بستر در حوزه های علمیه ایجاد شده تا در دروس خارج، به بحث زکات به شکل ویژه ای پرداخته  شود. 

حجت الاسلام دهقان در پایان گفت: گسترش فرهنگ زکات از طریق دانشگاه ها نیز مد نظر بوده و برای تحقق این امر برنامه هایی داریم و امیدواریم در توسعه و تعمیق این فرهنگ غنی اثرگذار باشیم.

برپایه این گزارش، در پایان این اجلاس از کتاب "زکات در اسلام" به قلم حجت اسلام نورالهی، " سامانه شناسنامه زکات" و "سامانه هوشمند مدیریت زکات" ویژه روحانیون مبلغ زکات رونمایی شد.

انتهای 313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha