شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زکات

حوزه/زکات عامل مهم و تاثیر گذار در چرخه اقتصادی کشور است و با پرداخت آن می توان بخشی از مشکلات نیازمندان را برطرف کرد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام منوچهر محمدی، در جلسه شورای زکات استان لرستان، با اشاره به اهمیت و جایگاه زکات در دین مبین اسلام، گفت: زکات عامل مهم و تاثیر گذار در چرخه اقتصادی کشور است و با پرداخت آن می توان بخشی از مشکلات نیازمندان را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ پرداخت زکات نهادینه شود، نیازمندی در جامعه باقی نخواهد ماند، تصریح کرد: روحانیون، ائمه جمعه، دستگاه های فرهنگی و همچنین آحاد مردم باید برای گسترش فرهنگ زکات تلاش کنند.

رئيس شورای زکات استان لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون از ۲۸۶۱ روستای استان ۱۴۶۱ روستا مشمول پرداخت زکات هستند، افزود: باید با گسترش و  توسعه فرهنگ زکات در بین مردم خصوصا روستائیان شاهد بهبود وضع معیشتی نیازمندان باشیم

پرداخت ۶۰ میلیارد ریال زکات توسط مردم لرستان در سال گذشته

قاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد استان لرستان نیز در این نشست از پرداخت ۶۰ میلیارد ریال زکات توسط مردم استان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: با تلاش ائمه جمعه، ائمه جماعات، مبلغان و سایر دستگاه ها، تعهدات زکات استان لرستان در سال گذشته به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان در بخش های زکات واجب و مستحب، فطریه و متفرقه حاصل شده است، افزود: براساس قانون ۶۰ درصد زکات تحویلی کمیته امداد برای فقرا و نیازمندان و ۴۰ درصد نیز صرف امور عمرانی می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به اینکه زکات در بخش های دیگری از جمله تهیه جهیزیه، درمان، مسکن و....هزینه می شود، خواستار تلاش روز افزون روحانیون برای گسترش این فریضه در جامعه شد.

حضور ۱۰۰ مبلغ در مناطق لرستان برای فرهنگ سازی امر زکات

حجت الاسلام احمد رضا غلامی نیز در این نشست با اشاره به حضور ۱۰۰ مبلغ در مناطق لرستان برای فرهنگ سازی امر زکات  گفت: روحانیون و مبلغان در تمام سال و مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، محرم و صفر به ترویج فرهنگ زکات می پردازند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، کمیته امداد و آموزش و پرورش را دو نهاد تاثیرگذار در امر فرهنگ سازی زکات در جامعه خواند و یادآور شد: باید با عزم همگانی در نهادینه سازی این فریضه مهم گام برداریم.

 حجت الاسلام خاکباز مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه مبلغان و روحانیون ظرفیتی گرانسنگ در تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ زکات در سطح جامعه دارند گفت:دستگاههای فرهنگی نیز باید با فراهم آوردن شرایط لازم برای اسکان و استقرار مبلغان در نقاط مختلف تلاش کنند تا شاهد رشد و ارتقاء روزافزون آموزه های تاکیدی دین مبین اسلام از جمله زکات باشیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha