یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام محمدی عراقی

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتقاد ازعدم حاکمیت کامل احکام قرآن کریم درجامعه گفت: باید کاری کنیم استقبال وعلاقه مردم به قرآن ازسطح به عمق برده شود.

حجتالاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه درتهران، با بیان این مطلب افزود: مردم ما قرآن را دوست دارند، اما فرهنگ قرآن درجامعه ما حاکم نیست، فرهنگ قرآن در روابط اجتماعی واقتصادی ما حاکم نیست و جامعه ما هنوز قرآنی نشده است.

وی افزود: اقتصاد اقتصاد مبتنی بر احکام قرآنی نیست، بازارما هنوز براساس ارزش های قرآنی حرکت نمی کند، اگراقتصاد ما قرآنی بود این قدرفاصله طبقاتی نداشتیم و یک عده هر روز ثروت مند تر و عده ای فقیرتر نمی شدند.

وی گفت: قرآن و سنت از ارکان مهم و اصلی حوزه هستند، اما قرآن کریم ثقل اول و اکبراست و حوزه نگین فعالیت های نمایشگاه قرآن محسوب می گردد.

وی ادامه داد: حضور حوزه درنمایشگاه های قرآن سال به سال بهتر و قوی تراز گذشته بوده و شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی آن هستیم. روحانیت ازقدیم الایام گسترده ترین و عمیق ترین و موثرترین رابطه را با مردم داشته و الان هم استقبال کم‌نظیر از این نمایشگاه بیان گر همین موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، راه کار پیاده سازی قرآن درابعاد مختلف زندگی و جامعه را بهره گیری از ظرفیت های عظیم حوزه علمیه عنوان کرد و یادآور شد: باید قرآن را درهمه سطوح جامعه و حوزه های اجتماعی،سیاسی، فرهنگی،اقتصادی و بین المللی پیاده کنیم و برای این کار در بعد نظریه پردازی و تئوری و عمل، حوزه های علمیه بهترین راه گشا هستند و باید ازظرفیت های گسترده آن ها استفاده لازم را ببریم.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی، درپایان با ارزیابی مثبت از عملکرد موفق روحانیت درهدایت مردم گفت: روحانیت از قدیم موفق عمل کرده است، ولی در شرایط امروز رقبای زیادی داریم آن زمانی که بی دغدغه می توانستیم موفق عمل کنیم، خبری از ماهواره نبود اما باید امروز نشان دهیم که روحانیت توان‌مند است و می توانیم بر این ابزارها و تکنولوژی های جدید هم فائق آئیم.

313/34

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha