چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: بی تقوایی باعث شد تا مرزبانان عراقی کشور خود را بفروشند و این گونه اسیر داعشیان شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید امروز در جلسه تفسیر سوره مبارکه زمر که در مدرسه حجتیه برگزار شد گفتند: بسیاری از مشرکان دشمنان اسلام و قرآن از همان ابتدای بعثت پیامبر، دعو این را داشتند که قرآن برگرفته شده از سخنان خود پیامبر است؛ مساله ای که امروز نیز با شیوه های دیگر ابراز می شود.

ایشان گفتند: با قطعیت باید گفت که این کتاب از آن خداست و پیامبر(ص9 ما کوچکترین دخل و تصرفی در کلمات و بیان آنها نداشته اند؛ البته نباید از حق گذشت که اختلاف در میان آیات قرآن کریم در برخی از کتاب‌های مشخص مربوط به سهل انگاری و سلیقه نویسی نویسندگان قرآن کریم بوده است.

ایشان افزودند: این اختلافات به دلیل سهل انگاری آنها بوده که وقتی که پیامبر(ص) آیات را تلاوت می کردند آنها این را به دلخواه خود مکتوب می کردند ولی مصحف شریفی که به عنوان قرآن در دست ما، نسخه اصلی قرآن کریم است.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: در زمان نزول قرآن کریم نیز مساله خط از قوانین خاصی برخوردار نبوده است و قوانین خطی جاهلی در ابتدای نگارش قرآن به چشم می خورد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: آنچه که خداوند از بندگانش در مسیر عبادت خواسته است، مساله اخلاص در عبادت است که بر اساس آیات و روایات فروان، این شکل از عبادات از هر کسی ساخته نیست.

ایشان گفتند: ایجاد تقوا، امری ایجابی است و استفاده از تقوا از روش سلبی امکان ندارد؛ یعنی باید در ابتدا زره بندگی خدا را به خوبی بپوشیم و در مرحله بعد در مقابل شیطان به میدان برویم.

این مرجع تقلید یادآورشدند: تقوا نتایج بسیار ارزشمندی دارد که اولین آنها، بازداشتن انسان از گناه و آلودگی روحی است؛ انسان با تقوا باید وابستگی تام به خدا و اولیای خدا داشته باشد که این وابستگی قطعا با گناهکاری بدست نمی آید.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: خداوند نتیجه تقوای انسان را با اجر و پاداش عظیم خواهد داد؛ ولی کسی خبر ندارد که این اجر و پاداش در دنیا و آخرت در چه زمانی داده خواهد شد.

ایشان گفتند: تقوا داشتن در این دنیا کار بسیار سختی است همین روزه گرفتن در ماه رمضان با مشقات جسمی همراه است و همین الان مسلمانانی هستند که در مناطق شمالی کره زمین زندگی می کنند و باید 22ساعت در روز روزه بگیرند که باید این افراد در این ماه به جای دیگر کوچ کنند.

این مرجع تقلید بیان کردند: مهاجرت در جایی است که فرد نمی تواند در آن شرایط زندگی کند و در این مسیر مهاجرت جهادی از مهمترین مهاجرت ها است که لازمه آن صبر و ایمان به خداست.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: بی تقوایی بود که باعث شد تا مرزبانان عراقی کشور خود را بفروشند و کشورشان را به این روز بیاندازند و اینگونه اسیر داعشیان شوند.

سبحانی،داعش،تقوا،بحث تفسیر،عراق

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha