یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد دبیری فرد

حوزه های علمیه به خصوص طلاب خواهر، در مسأله حجاب و عفاف باید به صورت فعال و گسترده تر عمل کنند تا شاهد شکوفایی بیش از پیش حجاب و عفاف در سطح جامعه باشیم.

حجت الاسلام محمد دبیری فرد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با بیان این که یکی از ضروریات دین مبین اسلام مسأله حجاب و عفاف است، اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف از سوی زنان و مردان به روشنی در آیات و روایات قرآن کریم آمده است که با مراجعه به این کتاب آسمانی می توان از این آموزه ها کمال بهره و استفاده را برد.

حجت الاسلام دبیری فرد با بیان این که، حجاب زن را به مقام والای اجتماعی می رساند، گفت: تبلیغ و گسترش مسأله حجاب و عفاف، یکی از وظایف اصلی حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران است که باید در این راستا به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند تا ان شاءالله شاهد شکوفایی این فرهنگ در سطح جامعه باشیم.

این فعال عرصه فرهنگی، با ابراز تأسف نسبت به وجود بی بند و باری در جامعه، تصریح کرد: مبلغان و سایر مسئولان نهادهای فرهنگی باید وارد دبیرستان ها و مراکز مختلف اجتماعی شده و با بیان مسائل مختلف به سؤالات موجود پاسخ دهند؛ چرا که این مسأله به یقین اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام دبیری فرد، با اشاره به ضرورت حل ریشه‌ای معضل بد‌حجابی تأکید کرد: در مسئله حجاب و عفاف تنها نباید به سراغ بی حجاب ها رفت بلکه باید از سنین آغازین تکلیف دختران، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را آغاز کنیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، برنامه ریزی صحیح را مهم ترین عامل موفقیت در زمینه حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: باید برای هر گروه از جامعه برنامه ای خاص در نظر گرفته شود، به طوری که نوع تبلیغ در دبستان با نوع تبلیغ در دبیرستان تفاوت داشته و از آن طرف نیز بایستی خواهران شاغل و خانه‌دار را نیز مد نظر قرار دهیم.

نیروی انتظامی با مانکن های بدحجابی برخورد قاطع کند

وی به حرمت شکنی برخی از زنان که سبب ترویج بی قانونی در جامعه هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی وظیفه مقابله با مانکن‌های بی‌حجابی در جامعه را دارد و باید با قدرت قهریه خود به مقابله با آنها بپردازد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که برخی از زنان حریم شکن سبب ترویج بی حجابی در جامعه هستند، ابراز داشت: افرادی از روی جهل دارای پوششی نامناسب هستند که آنها را باید ارشاد کرد و راهنمایی کرد.

وی با اشاره به سخنی از امام حسین(ع) مبنی بر «قیام من برای امر به معروف و نهی از منکر است» گفت: در مسأله ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دو یا سه نفر نیز مضروب شده اند که این خود سبب تقویت اهداف می شود.

سرمایه گذاری کلان دشمن برای بی حیا کردن زنان جامعه ایران

حجت الاسلام دبیری فرد به سرمایه گذاری دشمن در مقوله ترویج بی بندوباری در جامعه اشاره کرد و گفت: تمامی ابزار‌های رسانه‌ای از جمله ماهواره و پایگاه‌های اینترنتی شبانه روز و با بودجه های غرب در حال ترویج بی بندوباری در جامعه هستند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حجاب و عفاف از مقوله هایی است که به زن ارزش می دهد و در مقابل آن بی حجابی اگر به مرحله بی حیایی برسد طبق روایات وارده سبب از دست رفتن دین و ایمان شخص می شود.

بی حیایی بدتر از بد حجابی

وی مرحله بدتر از بی حجابی را بی حیایی عنوان کرد و گفت: انسان بی حیا از شخص بی حجاب بسیار بدتر است؛ چرا که شخص بی حیا به هر کاری تن می دهد اما چه بسا شخصی از روی جهل حجاب مناسبی نداشته باشد و در صورت ارشاد حجابش را مناسب کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان سخنان خود، اظهار داشت: حوزه های علمیه در مسأله حجاب و عفاف باید به صورت فعال و گسترده تر عمل کنند تا ان شاء الله شاهد شکوفایی بیش از پیش حجاب و عفاف در سطح جامعه باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha