سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت‌الله استادی

عضو شورای عالی حوزه گفت: باید مراقب بود، مطالب غیرمستند و التقاطی را با دین مخلوط نکرد چرا که این خطرناک ترین چیز برای دین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، آیت‌الله رضا استادی، عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، در بیست و یکمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد در خصوص سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی مراجعه به آیات و روایات و سیره معصومین(ع) در خصوص ابعاد مختلف زندگی  می باشد.

این استاد حوزه، افزود: به طور مثال ورزش یکی از ابعاد زندگی ماست و ما باید ورزش سالم و مورد تایید اسلام را ارائه دهیم.

وی  ادامه داد: در خصوص سایر ابعاد نظیر مهریه و ازدواج و تمام مسائل زندگی به آیات و روایات و بزرگان مراجعه شود.

آیت الله استادی، تاکید کرد: اسلام یک دین کامل و جامعی است که باید تمام مبانی آن تبیین و تدوین شود و در اختیار متولیان آموزشی قرار بگیرد تا این سبک زندگی به نسل نو منتقل شود.

این پژوهشگر و استاد حوزه، نقش تحکیم پایه های اعتقادی را در سبک زندگی اسلامی مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: خیلی اوقات ما تربیت را یاد گرفته ایم اما باور نداریم و انگیزه عمل در ما وجود ندارد.

عضو شورای عالی حوزه، افزود: تا ایمان به خدا و پیامبر(ص) وجود نداشته باشد انگیزه عمل هم وجود ندارد و هر چه اعتقادات محکم تر باشد عمل هم بهتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نقش در پیاده شدن سبک زندگی اسلامی را اعتقادات مردم ایفا می‌کند و هر چه بتوانیم ایمان جوانان را تقویت کنیم به پیاده شدن سبک زندگی اسلامی نزدیک‌تر می شویم.

آیت الله استادی اظهار داشت: باید مراقب بود مطالب غیرمستند و التقاطی را با دین مخلوط نکرد چرا که این خطرناک ترین چیز برای دین است.

وی، رسانه ها را مهمترین ابزار آموزشی در خصوص سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: رسانه‌ها و دولتمردان و همه کسانی که در آموزش و ترویج سبک زندگی نقش دارند به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که برای دروغگو بودن انسان کافی است هر چه را شنید بدون تحقیق نشر و ترویج دهد، خاطرنشان ساخت: بسیاری از شایعات به همین شکل رواج پیدا می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha