سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
استادی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: خوارج برخلاف آیات قرآن، می گفتند، هر کسی یک گناه کند، کافر است و امروز این همه جنایتی که از سوی تروریست های تکفیری درجهان اسلام می شود، زائیده همین تفکر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله رضا استادی، امروز در هشتمین روز از دهه محرم، در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)  که با حضور طلاب، فضلا، روحانیون و دیگراقشار مختلف مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب درقم برگزار شد، بزرگترین هدف امامان معصومین(ع)  را مبارزه با انحراف، حفظ و حراست از دین عنوان کرد و گفت: معصومین (ع) حافظ دین و رسالتی هستندکه خدای متعال آن را بنا کرد. 

 عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که وجود این همه گرفتاری در دنیا به دلیل اعتقاد داشتن به رکن اصلی اسلام و دین یعنی ولایت است، اظهار داشت: اگر مردم جهان ذره ای ایمان و اعتقاد به ولایت داشتند، هرگز گرفتار، ظلم، ستم، انحراف و گمراهی  نمی شدند.

 استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ائمه طاهرین (ع) بعداز انبیاء الهی مفسر و بیان کننده دین هستند، افزود: تاریخ نشان داد، هر زمانی که مردم، ولایت یعنی حضرت علی (ع) که ستون اصلی دین خاتم(ص) به شمار می رود را رها کردند و در اطراف انسان های دیگر جمع شده اند، دچار انحراف شده اند.   

آیت الله استادی با بیان این که درزمان حضرات معصومین (ع) نیز دو اندیشه غلط که مغایر با برنامه ها، ارزش های اسلام و آیات و روایات بود وجود داشت،خاطرنشان ساخت: تفکر غلط خوارجی و مُرجِعِی دو اندیشه اشتباهی بود که سردمداران آن یعنی معاویه و یزید برای به انزوا کشیدن اسلام، اهل بیت(ع) و ایجاد  انحراف و سردرگمی در بین مسلمانان به وجود آورده اند و  به طوری که هر کدام از این دو دسته، تفکر غلط و متضاد با دیگری را علیه شاخص ها و دستورات دینی ارائه می دادند. 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: خوارجی ها برخلاف آیات قرآن، می گفتند، هر کسی یک گناه کند، کافر است و در حقیقت مشکل اصلی آنها ولایت یعنی حضرت علی (ع)بود و این همه جنایتی که از سوی تروریست های تکفیری درجهان اسلام می شود، زائیده  همین تفکر خوارجی ها می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در مقابل این اندیشه غلط، تفکر «مُرجِعی» قرار دارد و این دسته بر خلاف خوارجی ها می گویند هر کسی که در طول عمرش گناه کند،چون مسلمان است پس مومن نیز هست، که سردمدار این تفکر غلط معاویه و یزید هستند که با این نوع اندیشه با اسلام به مبازره برخاسته اند و مردم را از ولایت دور کردند.   

آیت الله استادی گفت: ائمه طاهرین (ع) که بزرگ مفسر و حافظ دین اسلام بودند با تمام وجود با هر تفکری که موجب ترویج ضد شعائر دینی می شد، مبارزه می کردند و این دو تفکر از جمله آن اندیشه های ضد دینی بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که  جامعه اسلامی درحال حاضر نیز از همین تفکرات غلط و ضد دینی که باعث انحراف اعتقادات می شود رنج می برد، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید بدانندکه تنها زمانی محبت نسبت به  اهل بیت (ع) ارزش دارد که محبت آمیخته با عمل به دستورات دین و کلام نورانی ائمه طاهرین(ع)  باشد و قطعا هر تفکری که می گوید» ما مومن باشیم وگناه هم بکنیم و یا تفکرات دیگری که می گویند؛ ما عاشق حضرت حسین بن علی (ع) هستیم، ولی دست به هر گناه و معصیتی  هم می زنند،  این ها  اندیشه غلط  وبر خلاف آیات و روایت است.

دبیر شورای عالی حوزه یادآورشد: روایات و آیات فراوانی در باب محبت به اهل بیت(ع) وجود دارد،که همه متفق القولند که دین نباید لقلقه زبان باشد؛ زیرا دین می گوید زمانی که معرفت به دین و کلام نورانی معصومین(ع) باشد، این معرفت، محبت را به دنبال خواهد داشت و محبت هم عمل را به دنبال خواهد داشت و این عناصری است که اسلام دستور داده  و باید با هم باشند.

آیت الله استادی ابرازداشت: هر تفکری که بگوید که من محب  اهل بیت (ع) و حضرت حسین بن علی (ع) هستم در جلسات عزاداری هم شرکت کند که در قیامت آن امام همام من را نجات خواهد، اما  اهل هر معصیتی باشد، این تفکر غلط است ولازم است اندیشه خود را برمبنای آنچه که خدا، انبیاء و معصومین (ع) گفته اند، اصلاح کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه  اظهارداشت: شیعه حضرت علی (ع) کسی است که  زندگی، کسب کار، تفکر و عبادتش براساس سبک زندگی ، کسب و کار و عبادت حضرات معصومین(ع) باشد.

آیت الله استادی در پایان گفت : شیعه محب کسی است که معرفت ،محبت و عمل را همزمان با هم داشته باشد و هر کسی این عناصر را  باهم نداشته باشد، بداند که براساس تفکرات و اندیشه اسلام و کلام نورانی اهل بیت (ع) حرکت نکرده و باید دراین اندیشه تجدید نظرکند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha