سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد رجایی نماینده گناباد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار پارلمانی خبر گزاری حوزه گفت ؛برای حضور موفق حوزه در عرصه بین الملل و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی، نیازمند اقتداردر فضای سایبر هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رجایی، با تاکید بر اهمیت فضای مجازی گفت: امروزه علیه کشورمان هجمه هایی در فضای مجازی صورت می گیرد که باید با آنها مقابله کنیم. به همین دلیل تا جایی که می توانیم، باید برای تقویت کشور دراستفاده از فضای مجازی گام برداریم و برای توسعه آن سرمایه گذاری کنیم.

حضور مقتدر در جنگ نرم

نماینده گناباد گفت؛ اگر می خواهیم انقلاب به معنای واقعی صادر شود نیازمند حضور مقتدردر فضای مجازی هستیم ، زیرا به تعبیر معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی ،انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و صدور آن با زور و جنگ محقق نمی شود و برای تحقق این مهم، باید از ابزارهای فرهنگی در فضای مجازی استفاده کنیم

وی با یادآوری سخنانی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه صدور انقلاب به وسیله اسلحه و جنگ محقق نمی شود گفت: امام راحل تاکید داشتند؛باید کارفرهنگی کنیم و منظورشان رساندن پیام انقلاب به گوش مردم دنیا از طریق رسانه ها و ابزارهای فرهنگی وحضور اندیشمندان کشور در مجامع بین المللی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی با تاکید بر اینکه ؛انقلاب اسلامی ایران، پیام های بسیار جذابی برای دنیا دارد گفت: عدالت خواهی، ظلم ستیزی، حمایت از محرومان، توجه به ضعفا و بسیاری از زیبایی های انقلاب اسلامی دراین دنیای سراسر جنگ و دشمنی، خواهان دارد و می تواند اثرات خودش رابر توده های مردمی بگذارد که نمونه های بارز آن انقلاب های منطقه از جمله مصر ،بحرین یمن و...می باشد .

فرصت فضای مجازی برای حوزه

وی بهترین روش برای رساندن پیام انقلاب به گوش مردم جهان را استفاده از فضای مجازی دانست وگفت: ممکن است حوزه های علمیه ما توان مالی آنرانداشته باشند که به تناسب نیاز اسلام خواهان دنیا ،طلبه تربیت کنند و به سراسر جهان اعزام کنند، اما اگر بتوانیم فضای مجازی را تقویت کنیم، یک طلبه می تواند از طریق رسانه و فضای مجازی با مردم دنیا ارتباط برقرار کند، به سوالات پاسخ دهد و حتی در قالب ویدیو کنفرانس، برای مشتاقان سخنرانی کند.

نماینده گناباد با تاکید بر اینکه امروزه افراد بسیاری در جهان تشنه شنیدن ندای حق و احکام مترقی اسلام هستند گفت: تنها شرط آن است که این ندای حق به طور صحیح منتقل شود.

کاربرد فضای مجازی در مساله غزه وداعش

این نماینده مجلس در ادامه به نقش فضای مجازی در دفاع از مظلومان غزه اشاره کرد و گفت: دنیا علیه جنایات این رژیم غاصب موضع گیری می کند اما، در عمل واکنشی از سوی سازمانهای بین المللی را شا هد نیستیم .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت؛ اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی باعث شد در تمامی نقاط دنیا جنایات اسرائیل علیه غزه به صورت صوتی و تصویری نمایش داده شود

وی افزود ؛ فتوای مراجع عظام تقلید در ایران و عراق بازتابهای جهانی داشت و اطاعت مردم از این فتاوا باعث شد تا گروه تکفیری داعش به وحشت بیفتد و برخی مجامع به اصطلاح طرفدار حقوق بشر از خواب غفلت بیدار شوند ، هرچند جز وجدانهای بیدار، آبی از این گونه مجامع گرم نمیشود ،

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha