پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 336641
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
معزی فارس

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان فارس گفت: متاسفانه مدارس استان برای برگزاری نماز جماعت با مشکل کمبود امام جماعت روبه‌رو هستند و تنها 1400 نفر روحانی در مدارس به اقامه نماز می‌پردازند.

حسینعلی معزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به این که در تمام مدارس استان فارس نماز جماعت برگزار می‌شود، اظهار کرد: 2800 باب از مدارس فارس نمازخانه دارند و در دیگر مدارس نیز فضایی برای نماز خواندن اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از مدارس فارس فضای کافی برای نمازخواندن وجود ندارد، گفت: دانش آموزان این مدارس برای نماز خواندن به مساجد یا امامزادگان اطراف مراجعه می‌کنند یا در حیاط مدارس نماز برگزار می‌شود.

معزی با اشاره به اینکه امسال وقت نماز در مدارس افزایش یافته است، افزود: در گذشته 20 دقیقه برای نماز خواندن اختصاص داده شده بود که امسال به 30 دقیقه افزایش یافته است و اقامه نماز در مدارس از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه مدارس فارس برای برگزاری نماز جماعت با مشکل کمبود ائمه جماعت روبه‌رو هستند و تنها 1400 نفر روحانی در مدارس به اقامه نماز می‌پردازند.

وی تصریح کرد: امسال آموزش و پرورش فارس برای جبران این امر از 3 هزار نفر از فرهنگیان خانم و آقا به عنوان امام جماعت در مدارس استفاده می‌کند!

معزی ادامه داد: تعاملی با حوزه‌های علمیه و ستاد اقامه نماز برای تامین ائمه جماعات در مدارس انجام شده است و برای تبیین فلسفه و معرفت‌شناسی نماز تعدادی از مبلغان با تخصص ویژه در مدارس حضور می‌یابند.

 رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان فارس افزود: برگزاری برنامه‌های مختلفی چون مسابقه، صدور کارنامه نماز برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی، مسئولیت دادن به دانش آموزان برای برپایی نماز از جمله مواردی است که برای ترغیب دانش آموزان به امر نماز از سوی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha