یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
بوستانی لارستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان گفت: نخستین "مهد حرم" استان فارس در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان به منظور ترویج و درونی سازی فرهنگ اسلامی و قرآنی ایجاد شده است.

حجت الاسلام سیدابولفضل بوستانی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه درلارستان، با بیان اینکه تک تک مردم و مسئولان باید در گسترش فرهنگ‌های دینی و الهی از یکدیگر سبقت بگیرند، اظهار کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه می‌تواند به عنوان یکی از مراکز جذاب مذهبی در کشور ما محل مناسبی جهت فعالیت در زمینه‌های فرهنگ اسلامی باشد.

وی افزود: چندی پیش اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با همکاری آستان مقدس امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان، با نام نویسی از علاقمندان و برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی کودک، 30 مربی را با معیارهای دینی آموزش داد و این افراد به تدریج در مراکز دینی و مذهبی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان تصریح کرد: در نخستین گام طرح ابتکاری "مهد حرم" به تأسی از بارگاه با عظمت حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی(ع)، در امامزاده میرعلی(ع) لارستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌بار در استان فارس در حال اجراست، تصریح کرد: هدف از این کار، درونی کردن عقاید در کودکان، ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی، فراگیری آموزه‌های دینی از ابتدای کودکی، آموزش بدو ورود به مدرسه، ایجاد محیطی آرام برای والدین و زائران در بقاع متبرکه و غیره اعلام کرد.

حجت الاسلام بوستانی با اشاره به نحوه فعالیت‌های "مَهد حَرم" در امامزاده میرعلی(ع) لارستان، خاطر نشان کرد: مربیان از یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور در قسمت تعیین شده در آستان مقدس، شروع به اجرا و برگزاری کلاس‌های مختلف تفریحی و آموزشی با محوریت آموزش قرآن و احادیث با ابزار بازی‌های کودکانه و نقاشی می کنند.

وی با تأکید براینکه تمام خدمات ارائه شده در این مرکز به صورت رایگان ارائه می‌شود، بیان کرد: این طرح از ابتدای شهریور ماه در امامزاده میرعلی(ع) لارستان کار خود را آغاز کرده و ما درصددیم تا شعبه دوم آن را در محل نظرگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) شهر لار و پس از آن در امامزادگان شاخص سایر بخش‌های تابعه لارستان در آینده نزدیک راه اندازی کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با تبریک دهه کرامت و به ویژه میلاد امام رضا(ع)، خاطرنشان ساخت: در این ایام برنامه‌های مختلفی در سطح لارستان از جمله اعزام زائران به شاهچراغ(ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش شیرینی، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س)، به اجرا در آمد و انشالله در آستانه ولادت علی بن موسی الرضا(ع) ویژه برنامه‌های جشن در جای جای لارستان برپا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha