سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
5

مدیر حوزه های علمیه، در پیامی، درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین نصیری(ره)، از علمای سمنان و شاگرد امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در پیامی با تسلیت درگذشت ابوالشهید مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد تقی نصیری(ره)، از شاگردان حضرات آیات بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) و از علمای سمنان، خاطرنشان کرد: ایشان با همت وافر خود به پرورش طلاب و عالمان دینی پرداخت و با تلاش کم‌نظیر، خدمات ارزنده‌ای به حوزه و مردم شریف آن استان ارائه کرد.

مدیر حوزه های علمیه همچنین با تسلیت ارتحال مرحوم حجت الاسلام والمسلمین نصیری، به علما و مردم شریف استان سمنان، از خداوند متعال رحمت و همجواری با شهدا را برای آن مرحوم مسالت کرد.

*شمه ای از حیات پربار استاد حوزه علمیه سمنان

حجت الاسلام والمسلمین محمد نصیری پدر شهید محمد صادق نصیری، در سال 1310 هجری شمسی در سمنان به دنیا آمد و پس از تحصیل در حوزه های علمیه قم و مشهد، به سمنان بازگشت و 50  سال در خدمت دین و مردم  این خطه بود.

ایشان از محضر بزرگانی چون علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملاغلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی و مراجع عظام بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی(ره) کسب فیض کرد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین نصیری سال ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان، به تربیت و پرورش شاگردان پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، رئیس جمهور  نیز از شاگردان ایشان بوده است.

مردم سمنان در سال 1390 به پاس 50 سال خدمت صادقانه ایشان به اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، با برگزاری مراسم نکوداشتی، از مرحوم نصیری تجلیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری، سرانجام پس از عمری تلاش و مجاهدت علمی و ترویج معارف اهل بیت(ع)، صبح پنج شنبه 20 شهریورماه، در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران به کما رفت و در ساعت 22 و 45 دقیقه حق را لبیک گفت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha