جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام مهدی نژاد سمنان

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با یادآوری اینکه روحانیت در ریشه کردن بی سوادی در کشور نقش بی بدیل داشته است، گفت: روحانیت در هر عرصه ای که حضور یافته، خوش درخشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه ، با اشاره به 7دی، سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی اظهارداشت: امام خمینی(ره)بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هر مقطعی برای پیشرفت کشور و رفع بخشی از مشکلات، نهادی را تاسیس می کردند که سپاه پاسداران و کمیته امداد از جمله آن است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، تشکیل نهضت سواد آموزی را در همین راستا عنوان و افزود: یکی از مشکلات کشور در برهه بعد از انقلاب  این بود که بیش از 50درصد مردم بی سواد بودند و این شایسته ملت با فرهنگ ایران نبود لذا امام خمینی(ره) برای پرکردن این خلاء  دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را دادند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در طول خدمت و فعالیت خود توانسته اقدامات ارزشمندی در راستای ریشه کن نمودن بی سوادی انجام دهد، ابراز داشت: اخذ چندین گواهی بین المللی موید این موفقیت است.

امام جمعه گرمسار، با یادآوری اینکه روحانیت در ریشه کردن بی سوادی در کشور نقش بی بدیل داشته است، تاکید کرد: این نهاد از جمله دیگر نهادهایی است که روحانیون در آن حضور پررنگ داشتند و همین امر  با توجه به جایگاه اجتماعی طلاب باعث شد تا امر ریشه کن کردن بی سوادی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: هم چنین روحانیون با توجه به منابری که در اختیار داشتند توانستند در تبیین امر سواد آموزی اقدامات مهمی انجام داده و نقش آفرین باشند.

انتهای پیام 18/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha