سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نوری همدانی

حوزه / آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: طلبگی چند اصل و شرط داردکه باید به آنها توجه شود تا موفقیت در این مسیر کسب گردد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، امروز در جمع طلاب، علما و فضلای حوزه‌های علمیه استان سمنان که در امامزاده یحیی(ع) این شهر برگزارشد، با توصیه‌هایی به طلاب حوزه‌های علمیه، آنها را به رعایت نظم و جدیت در کار فراخوانده و اظهارداشتند: طلبگی چند اصل و شرط دارد و باید به آنها توجه شود تا بتوانیم در این عرصه توفیق پیدا کنیم.

معظم له با بیان اینکه طلبگی راه ساده‌ای نیست و باید لوازم آن فراهم شود، گفت: «اخلاص» اولین شرط برای موفقیت در این راه است و جوانان طلبه باید همه امکانات و توانمندی های خود را در طبق اخلاص بگذارند تا بتوانند موفق باشند.

ایشان همت بلند را شرط دوم در راه طلبگی دانسته و گفتند: نباید به علم و موقعیت کم،قانع بود و باید تلاش کرد تا در قله جای بگیریم.

این استاد حوزه، جدیت در کار و کوشش و تلاش را از شروط دیگر طلبگی برشمرد و ابرازداشتند: در دانشگاه‌ها هزاران نفر فارغ التحصیل می‌شوند، در حالی که در حوزه‌های علمیه تعداد انگشت‌شماری فقیه مجتهد تحویل جامعه می‌شود و این نشان می‌دهد که کار طلبگی بسیار سخت و مشکل است.

ایشان با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب همچنان پیش می‌رود و کار بزرگی امروز برعهده طلاب و علماست، گفتند: وظیفه‌ای که امروز برعهده داریم، بسیار سنگین است و باید با قدرت در میدان حاضر باشیم.

این مرجع تقلید همچنان خطاب به طلاب و علما اظهارداشتند: تعلیم و تربیت از مهمترین کارهای امروز است و سلسله باشکوه تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه باید همچنان ادامه داشته باشد.

معظم له در ادامه  به نقش آیت‌الله شیخ محمد تقی نصیری در اداره حوزه علمیه سمنان اشاره کرد و ادامه دادند: این عالم مجاهد در انجام وظایفش بسیار کوشا بود و تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه باید با همین قدرت ادامه یابد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مطالعه در حوزه‌های علمیه نباید فراموش شود چرا که این امر بسیار مهم است، بیان داشتند: طلاب و علما ورثه انبیاء و اولیاء هستند و باید کار آنها را ادامه دهند؛ در این بین، غافل نشدن از حال مردم و درک وضع و مشکلات جامعه از موارد مهمی است که باید بدان توجه شود.

این مرجع تقلید افزودند: ارشاد و هدایت مردم و درک مشکلات آنها یکی از موارد مهمی است که عالمان باید به آنها توجه کنند و با ساده زیستی و در کنار مردم بودن و رفتار متواضعانه و خاشعانه بکوشند تا آرمان های انقلاب را به خوبی ادامه دهند.

ایشان اذعان داشتند: شهدا برای اینکه صف‌های نمازهای جمعه و جماعات خالی و خلوت نشود و برای ولایت فقیه به جبهه رفتند و شهید شدند.

ایشان افزودند: مردم باید همواره در صحنه باشد تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیدایش گروهک‌های تروریستی نظیر داعش گفتند: فتنه استکبار هرگز تمامی ندارد و پیدایش این گروه‌ها برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص)، انقلاب اسلامی و شیعه است.

ایشان افزودند: باید مردم را هوشیار و بیدار کرد تا به مقاومت با این گروه‌ها اهتمام داشته باشند و با استقامت بتوانیم تلاش‌های استکبار را خنثی کنیم.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه جنگ سرد همچنان ادامه دارد،اذعان داشتند: قدرت‌های استعماری و ایادی آنها امروز خود را به طور کامل مجهز کرده‌اند و برای جنگیدن با اسلام ناب و انقلاب و نیز آرمان‌های شیعه به میدان آمده‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزوند: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و باید عمق زمان را درک کنیم که در هیچ زمانی تحولی نظیر انقلاب اسلامی به وجود نیامده است.

ایشان افزود: قیام‌های قبلی که پیش از انقلاب اسلامی به وجود آمده بود، جزئی بود و تاریخ زندگی علما نشان می‌دهد افتخارآفرینی‌های بسیاری تا امروز در بخش‌های مختلف صورت گرفته است، اما کاری که حضرت امام(ره) انجام داد، تحولی عظیم در کل جهان به وجود آورد و امروز نیز در حال درنوردیدن قله‌های جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha