سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آیت الله شاهچراغی

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به حمایت های ایران از مردم مظلوم غزه،گفت: دشمنی با تشیع باعث شده است تا دول عربی نسبت به وقایع جهان کور گردند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به در پیش بودن روز حقوق بشر اسلامی و با تاکید بر نهادینه شدن مبانی این حقوق در جهان، جنایات رژیم خونخوار صهیونیستی در غزه را محکوم و خواستار رسیدگی سریع به این جنایات از تمام مبادی قانونی و دیپلماتیک شد.

این استاد حوزه، با ابراز تاسف از هم پیمانی دولت‌های استعماری و ابرقدرت ها با رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم بی دفاع غزه، افزود: اینان شیاطین زمان و دشمن بشریت اند هر چندکه در شمایل انسان اند و کاری که با مردم بی گناه غزه انجام می دهند همان کاری است که شیطان از اولین روز خلقت انسان در حال انجام آن است.

نماینده ولی فقیه در سمنان، ادامه داد: کشتار وحشیانه مردم غزه در خوی جنایت کاران است و توقع دیگری جز از اینها نبود و امروز همه مردم دنیا با ذات پلید آنها آشنا شده اند اما انچه در این میان غیر قابل بخشش است، سکوت جوامع به اصطلاح مدافع بشریت   دول عربی است .

وی تصریح کرد: اگر ما بحث مذهب را هم کنار بگذاریم، مگر افرادی که در غزه به خاک و خون کشیده می شوند، انسان و بشر نیستند، کدام فطرت انسانی و بیدار می تواند کشتار خردسالان و کودکان را تاب بیاورد که این دول عربی که ادعای خادمین حرمین بودن را هم دارند، تاب آورده و سکوت کرده اند.

امام جمعه سمنان، با اشاره به حمایت های ایران از مردم مظلوم غزه،گفت: دشمنی با تشیع باعث شده است تا دول عربی نسبت به وقایع جهان کور گردند؛ چون ایران حامی است پس باید طوری رفتار کرد که به دنیا نشان دهیم کار ایران اشتباه است.

وی خاطرنشان ساخت: همه می دانیم که هیچ وجدان بیداری نمی تواند این کشتار را تحمل کند و شاید دول عربی در دل هم به این مسئله اذعان دارند اما چون ایران حامی این کشورها است تمام این دلسوزی های احتمالی به کینه تبدیل شده و نه تنها حمایتی صورت نمی گیرد بلکه هزینه های این جنگ نابرابر هم برای اسراییل تامین می گردد.

آیت الله شاهچراغی، در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه همه ملتهای جهان و به خصوص مسلمانان باید در برابر این جنایات به پا خیزند، یادآورشد:  امروز باید نخبگان ، علما و تاثیرگذاران جهان اسلام به آگاهی بخشی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی پرداخته و جدان‌های بشری را از خواب غفلت بیدار کنند.

انتهای پیام 18/313

 

 


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha