جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ گردهمایی طلاب و فضلای اصفهانی مقیم قم با حضور نماینده ولی فقیه، و جمعی از اساتید و روحانیون برجسته استان در حسنیه آیت الله العظمی مرعشی نجفی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد،  امام جمعه اصفهان در این مراسم  با بیان این که حوزه علمیه اصفهان از گذشته جایگاه خاصی در میان حوزه های کشور داشته، گفت : علمای گذشته با داشتن همت ، اراده بلند، تلاش و کوشش فروان توانسته اند به قله های بلند علمی برسند .

وی  با اشاره به این که 600 نفر از اساتیدی که  در حوزه علمیه قم، در حال تدریس هستند از فضلا و دانشمندان اصفهان می باشند، افزود : این جایگاه بلند، افتخاری است که برای حوزه علمیه اصفهان اتفاق افتاده و لازم است طلاب جوان همانند علمای گذشته با تلاش علمی خود و مجاهدتهایی که ازخود به نمایش می گذارند این جایگاه را حفظ و ارتقاء ببخشند .

امام جمعه اصفهان در ادامه به روایتی از حضرت امام جواد (ع) که فرموده است، انسان عاقل کسی است که نصیحت دیگران را بپذیرد، و توفیق بندگی ، اطاعت از دستورات دینی و... را از خدای متعال طلب کند، اشاره کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد، توفیق بندگی، اطاعت از فرمان الهی، دوری از لغزش و گناه ، تهذیب نفس و...را از عوامل به سعادت رسیدن انسان برشمرد و این موارد را برای  طلاب  در مسیر زندگی طلبگی یک ضرورت عنوان کرد .

نماینده ولی فقیه در  استان اصفهان، تنبلی و سستی، استفاده نکردن از عمر ، اراده قوی نداشتن و... را از آفات دوران طلبگی برشمرد و برلزوم توجه بیشتر طلاب  به تحقیق ، پژوهش وممارست در درس تاکید کرد .

وی شرکت در مراکز تخصصی قبل از اتمام دوره سطوح علمی حوزه را صحیح ندانست و خاطر نشان کرد :   این گونه مراکز تخصصی، باید باعث قوت علمی طلاب جوان شود، در صورتی که متا سفانه موجب ضعف بنیه علمی طلاب شده است که می شود با برنامه ریزی دقیق و مدون این ضعف را به قوت تبدیل کرد .

امام جمعه اصفهان  افزود: اگر طلاب بیشترین وقت برای سطوح عالی حوزه بگذارند، قطعا آینده علمی حوزه قوی تر خواهد شد و از یک پشتوانه علمی برخوردارخواهند بود.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خواستار حضور مشاورین تحصیلی برای بهره مندی طلاب برای انجام تحصیل بهتر در حوزه ها شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha