یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام قطبی

حوزه / مهمترین وجه تمایز اسلام و ادیان دیگر در غدیر تجلی یافت و شیعیان باید نسبت به معرفی، فهم درست آن، بهره گیری از این فرصت در جذب حداکثری جهان اسلام و انتشار افکار و ایده های ولایت مدارانه نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام محمد قطبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به شاخصه های غدیر و پیامی که باید شیعیان از این عید دریافت کنند، اظهار کرد: غدیر عید ولایت و مهترین نقطه ای است که شیعه می تواند ولایت، اقتدار و عظمت خود را به دنیا معرفی کند.

وی با بیان این که غدیر سر آغاز حرکتی بود که در امتداد نبوت شکل گرفت، افزود: یکی از مهمترین تفاوت های دین اسلام با ادیان الهی این است که در امتداد نبوت، امامت وجود دارد و غدیر آغاز اقتدار، معرفی و استقرار امامت بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به این که مهمترین وجه تمایز اسلام و ادیان دیگر در غدیر تجلی یافت، تصریح کرد: به همین سبب شیعیان باید غدیر را بزرگ شمرده، تعظیم کنیم و نسبت به معرفی و فهم درست آن و بهره گیری از این فرصت در جذب حداکثری جهان اسلام و انتشار افکار و ایده های ولایت مداری نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان این که شیعیان، غدیر را یک عید بزرگ می پندارند، خاطرنشان کرد: عید غدیر بهترین فرصتی است که ما بتوانیم حس درونی خود را به امامان معصوم به ویژه علی بن ابی طالب(ع) و ولایت نشان دهیم.

حجت الاسلام قطبی راجع به مهمترین فعالیت شیعیان در زمینه غدیر بیان کرد: جدای از برگزاری جشن ها در این روز، خط اصلی تعظیم غدیر است که ممکن است در قالب همایش تجلی یابد و یا این که در قالب یک کار علمی مکتوب نظیر کتاب و موارد دیگر بروز و ظهور یابد.

وی با بیان این که راه های دیگری برای تجلی این مسیر و معرفی آن نظیر سینما و فیلم وجود دارد، ادامه داد: شعر و ادبیات و هر قالب دیگری همچون هنر نگارگری و هنرهای تجسمی نیز می تواند از دیگر ابزارهای معرفی غدیر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اعتقاد بر این که هر هنری که بتواند عظمت غدیر را به مخاطب معرفی کند باید مورد استفاده قرار گیرد، گفت: ما نقاط اوج فراوانی در دین اسلام داریم که اصل نبوت و بعثت، مسئله معراج، غدیر، عاشورا و در آینده مسئله ظهور حجت از مهمترین آنهاست.

وی با اعتقاد بر این که اینها نقاط پررنگ منظومه بزرگ اسلام با نگاه علوی و ولایت مدارانه شیعه است، ابراز کرد: باید این مسائل مورد تعظیم، تکریم و تجلیل قرار گیرد و به درستی از آنها استفاده شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha