یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ییبب

مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار تهرانی مقدم در مسجد اعظم قم برگزارشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم، امشب در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار تهرانی مقدم، که با حضور آیات امینی، ممدوحی، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی و مسئولان استانی و نیز نمایندگانی از بیوت مراجع در مسجد اعظم قم، برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: همه شهدای ما به ویژه شهدای غدیر و در راس آن شهید تهرانی مقدم، از قیام عاشورایی اباعبد الله(ع) الگو گرفته و جان خود را در مسیر اهداف اسلام و انقلاب فدا کردند.

وی افزود: همه ما مدیون خون های مطهر این شهیدان هستیم و باید با استقامت در مسیر ارزش ها و دفاع از نظام،  قدردان آنها باشیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به زمینه های شکل گیری واقعه کربلا گفت: وقتی حاکم جور همچون یزید بر جامعه اسلامی مسلط شود، امام حسین(ع) برای بیدار کردن مردم و جلوگیری از انحراف امت، قیام نموده و عاشورا را رقم زدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ عاشورا برگرفته از فرهنگ ظلم ستیزی احیای امر به معروف و حق طلبی است که بهترین الگو برای مردم ما به شمار می رود.

استاندار قم در خاتمه سخنان خود ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله مهدوی کنی، گفت: این عالم مجاهد و سیاست مدار صادق، شخصیتی بود که در مسیر حفظ ارزش ها و اعتدال کوشا بود و مسئولان و سیاست مداران باید از سبک و سیره این بزرگوار الگو گیری نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha