جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت: دست بیگانگان و دشمنان در سم پاشی رسانه‌ای علیه فریضه امر بهمعروف و نهی از منکر به بهانه جنایت اخیر اسید پاشی کاملا مشخص است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در همایش نقش رسانه و روابط عمومی ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر که به همت ستاد احیای شهرستان اصفهان برگزار شده بود،  طی سخنانی اظهار کرد: هدف از قیام و نهضیت حسینی،چیزی جز اصلاح امور امت رسول الله و احیای فریضه امر به معرو ف و نهی از منکر نبود و امروز باید این مهم در عزاداری های در نظرگرفته شود.

امام جمعه اصفهان در باب اهمیت والای دو فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر روایاتی را قرائت کرد و گفت:بر طبق فرمایش امام علی (ع) همه کارهای خوب حتی جهاد با دشمن در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در مقابل اقیانوس است.

وی گفت: در حدیث و روایتی دیگر آمده است، قوام شریعت،برپایی دین و آن چیزی که دین را حفظ می کند امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود الهی است، از امام باقر نقل شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود:تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر از منظر قانونی نیز در قانون اساسی ایران تاکید شده، اصل 8 قانون اساسی براین مطلب اذعان دارد، اما متاسفانه پس ازگذشت 36 سال از تصویب این قانون ما امروز در مجلس دوباره شاهد تصویب شرایط و حدود این فریضه اسلامی هستیم.

وی تاکید کرد:علی رغم تاکیدات امام راحل در همان روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر تبعیت همه ادارات از یک اداره به نام امر به معروف و نهی ازمنکر،امروز با گذشت 36 سال هنوز این مهم محقق نشده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از وظایف بلاشک دولت اسلامی، مبارزه با فساد در هر ظاهری  است، گفت: فراهم کردن زمینه‌ی اجرا و تحقق امر به معروف و نهی از منکر از وظایف دولت است.

وی عنوان کرد:براساس آیات و روایات سکوت کنندگان و بی تفاوتان در قبال ظلم، فساد و ترویج منکرات در سطح جامعه، خود نیز ظالم و مفسد تلقی می شوند.

آیت الله طباطبا یی نژاد اشاره ای به حادثه اخیر اسید پاشی در اصفهان و موج رسانه ‌ ای تخریب گرایانه  علیه آمران به معروف کرد واظهار داشت: دست بیگانگان و دشمنان در سم پاشی رسانه‌ای علیه فریضه امر بهمعروف و نهی از منکر به بهانه جنایت اخیر اسید پاشی کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال تخریب چهره مومنین، انقلابیون و آمران به معروف و ناهی از منکر است در صورتیکه آمران به معروف و ناهیان از منکر از افراد پاک جامعه اند و نسبت ناروا به این پاکان حربه دشمنان ومفسدان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha