سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
اقبالی

مدیر مدرسه علمیه علوی قم اظهارداشت: مردم به ندای لبیک یا حسین (ع )که احیاء فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر است، جامعه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ماه محرم فرصت بسیارمناسبی برای تبیین ارزش های دینی و الهی است و باید این فرصت ها را غنیمت شمرد.    

وی با بیان این که حضرت امام حسین (ع) هم مبلغ ارزش های دین اسلام بود و البته از طریق قیام توانست با انحرافات و ضد ارزشها مبازره کند، افزود: روحانیت شیعه نیز ادامه دهنده همان رسالت است و باید در این شرائط حساس احیاگر مهمترین هدف قیام، یعنی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی یادآورشد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که اسلام تاکید فروانی برآن داشته و از اهداف اصلی قیام حضرت حسین بن علی(ع) بوده است. بنابراین می طلبد که متولیان فرهنگی، احیاء گر این ارزش ها باشند.

 مدیر مدرسه علمیه علوی  با بیان این که احیاء  فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر، احیاء دیگر ارزش ها نیز  است، اظهار داشت : باید  متولیان فرهنگی بدانند تا این فریضه الهی با قوت و از سوی همه مردم  در جامعه اجرا نشود، یقینا مشکلات دیگر برطرف نخواهد شد و جامعه به شکوفایی نخواهدرسید.

وی اظهارداشت: دشمن با ترویج بی بندباری و اشاعه فحشاء، هدفی جزء تخریب ارزش های دینی ندارد و در این عرصه هم برنامه ریزی های مدونی انجام داده است و قطعا آنها کوتاه نخواهند آمد. بنابراین بهترین راه مقابله با این تفکر دشمن، احیاء فریضه امر به معروف در جامعه است.

حجت الاسلام  والمسلمین اقبالی گفت: اگرهمه احساس مسؤلیت کنند و بدانند در جامعه ای که در آن زندگی می کنند  همه نسبت به هم مسئول اند و اگر یک نفر بیمار شود همه بیمار خواهند شد، به طور یقین هیچ کس از کنار یک بیمار که جامعه را  آلوده خواهد کرد، عبور نخواهند کردو به درمان آن نخواهد پرداخت.

تذکر لسانی تبدیل به فرهنگ شود

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: لازم است تذکر لسانی در جامعه اسلامی تبدیل به یک فرهنگ شود و مردم  با تذکر دادن  بیماری های جامعه را برطرف کنند تا دوباره شاهد جامعه سالم و خالی از هر گونه فساد و بی بندو باری باشیم.

وی خاطر نشان کرد: محبت عاملی است که دلهای سخت را نرم می کند و موجب می شود دل های زیادی از بیماری نجات پیدا کنند و این امر زمانی به وقوع می پیوندد که اگرمردم بدی و زشتی در جامعه دیدند از کنار آن به راحتی نگذرند و هر کسی منتظر تذکر دادن دیگری نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین  اقبالی گفت: جای تأسف است که در یک جامعه اسلامی، فساد باشد و مردم هم ببینندو از کنار آن عبور کنند.  لازم است با کسانی که   اشاعه فحشاء می کنند و فساد و ضد ارزش ها را ترویج می دهند مقابله کرد و بیش ازاین نباید اجازه داد، جامعه متدین دینی و به خصوص جوان از این قضیه دچارخسارت شود.

وی افزود: مردم به ندای لبیک یا حسین (ع که احیاء فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر بود، جامعه عمل بپوشند و اجازه ندهند خانواده های متدین دینی به فساد کشیده شود.

روحانیت شیعه وظیفه حراست و  نگهبانی از انقلاب را به عهده دارد

مدیر مدرسه علوی اظهارداشت: روحانیت شیعه که وظیفه حراست و  نگهبانی از انقلاب را به عهده دارد با تمام وجود لحظه ای از رسالت خود که تبلیغ دین  و مبارزه با ضد ارزش های دینی است کوتاه نخواهد آمد.

اعزام 40مبلغ به مناطق محروم

حجت الاسلام والممسلمین  اقبالی گفت: مدیریت مدرسه علوی  هم در ایام ماه محرم با اعزام 40 نفر از طلاب به مناطق تبلیغی کشور،سهم کوچکی در پیام رسانی قیام حضرت حسین بن علی (ع) داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: لازم است روحانیت با تبلیغ اهداف قیام کربلا ، فرهنگ عاشورا را در جامعه و زندگی نهادینه کند و این امر زمانی ایجاد خواهد شد که معرفت، محبت و عمل درکنار هم قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha