چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: شرایط امروز جامعه تفاوتی با زمان انقلاب ندارد و امروز با جنگ نرم رو به رو هستیم و باید با تبعیت از رهبری در مقابل این تهاجم بایستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک آغاز دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بود که در عصر ما به دست امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب و با حضور مردم به وجود آمد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران زلزله‌ای در دنیا و به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد و کاخ ابرقدرت‌ها را به لرزه انداخت و مانند سیلی خروشان همه را به تکاپو واداشت تا هر طور که می‌توانند جلوی انقلاب را بگیرند، ولی در برابر آن ناتوان هستند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به این که هویت انقلاب اسلامی باعث شد که تأثیر بسیاری بین ایرانیان و غیر ایرانیان داشته باشد گفت: انقلاب‌های بسیاری در جهان روی داده‌اند، ولی همانطور که امام(ره) تعبیر کردند باید این انقلاب‌ها را در موزه‌ها پیدا کرد.

وی لایل ماندگاری انقلاب را برشمرد و افزود: انقلاب‌های دیگر دنیا ماهیتی دنیوی داشتند و ارتقاء وضعیت اجتماعی تنها هدف آن‌ها بود که زیاد دوام نیاورند، ولی انقلاب ایران ماهیت دینی داشت و برگرفته از مکتب اسلام، اهل‌بیت(ع) و قیام امام حسین(ع) بود و باید بدانیم هر چیزی که با دین همراه باشد نابود نمی‌شود، چون اسلام نابود شدنی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین اقبالی وجود رهبری قوی که توانست سکاندار این کشتی عظیم و باشد و آن را هدایت کند را ویژگی دوم این انقلاب دانست و گفت: امام خمینی(ره) یک کارشناس دینی بود که در اسلام ذوب شده بود و با تمام وجود آن را درک کرده بود.

وی با بیان اینکه یک عالم دینی باید شخصیتی سیاسی نیز باشد، ولی این به معنای سیاست زدگی نیست تصریح کرد: امام خمینی(ره) مجتهدی بود که علاوه بر بعد دینی، اخلاقی و عرفانی به بعد سیاسی نیز توجه می‌کرد و تحولات جامعه برایش مهم بود.

وی مطرح کرد: در بعد سیاسی امام سرآمد بود و آنچه از اسلام فهمیده بود این بود که انسان نباید در برابر ظلم و بی‌عدالتی کوتاه بیاید.

حجت‌الاسلام و المسلمین اقبالی بیان کرد: امام خمینی(ره) تمام ویژگی‌های یک رهبر مانند شجاعت، مقاومت و ... را داشتند، چه در زمانی که در بین مردم حضور داشت و چه زمانی که در زندان و یا در تبعید بودند توانستند به خوبی قیام را اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه مردمی بودن ماهیت سوم انقلاب اسلامی ایران بود گفت: در قرآن همیشه روی «الناس» تکیه شده است و انبیا الهی همواره بر مردم تکیه داشتند و برای پیشبرد اهدافشان روی مردم حساب می‌کردند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه باید حساب عده‌ای را که خود را به نام مردم جا می‌زنند، ولی از آن‌ها نیستند را از باقی مردم جدا کرد افزود: خداوند در قرآن این افراد را رفاه‌طلب و کسانی که دنبال امیال شخصی خودشان هستند معرفی کرده است و این‌ها از مردم نیستند و تنها می‌خواهند از نام مردم برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

وی گفت: بعد از 36 سال که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است تبعیت از رهبری، ایثار و فداکاری مردم و وحدت جامعه موجب شده است که انقلاب همچنان پرخروش باشد و دنیا را متحیر کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اقبالی ادامه داد: شرایط امروز جامعه تفاوتی با زمان انقلاب ندارد و امروز ما با جنگ نرم رو به رو هستیم و باید با تبعیت از رهبری در مقابل این تهاجم بایستیم.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ هویت انقلاب نباید دین را از نظام جدا کنیم گفت: ما باید ارزش‌های این انقلاب، خون شهدا و ایثارگری‌ها را حفظ کنیم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه باید در برابر دسیسه‌ها و ترفندها هوشیار باشیم تاکید کرد: دسیسه‌های دشمن همیشه بوده و خواهد بود، ما باید هوشیاری خود را از دست ندهیم و تحریم‌ها نباید ما را از هدفمان عقب براند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha