جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نوری

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اتحاد مهمترین چیزی است که امروز همه امت اسلامی و به خصوص علمای بلاد و علمای جامعه اسلامی به ویژه در کشور عراق به آن نیاز داریم و باید همه علمای عراق در مبارزه با دشمنان در یک صف حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار دبیرکل مقاومت اسلامی عصائب اهل حق(ع) ، مساله عراق را مساله جهان اسلام دانستند و گفتند: در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست آنچه که در اسلام اهمیت دارد مرزهای عقیدتی و دینی است که هویت ما را مشخص می کند.

ایشان افزودند: علما همیشه در صف اول مبارزات علیه  نظام های فاسد و ستمگران بوده اند و امروز نیز همه باید به وظیفه خود عمل کنند، زیرا پیامبران و ائمه نیز چنین می کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: اتحاد مهمترین چیزی است که امروز همه امت اسلامی و به خصوص علمای بلاد و علمای جامعه اسلامی به ویژه در کشور عراق به آن نیاز داریم و باید همه علمای عراق در مبارزه با دشمنان در یک صف حضور داشته باشند.

ایشان گفتند: تجربه نشان داده که کارهای فردی و احساسی بدون توجه به جمع نتیجه ای ندارد و همیشه این تفرق باعث ضعف و انحطاط شده است به همین خاطر است که اعتقاد داریم چاره کار در اتحاد است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: هدف ما عزت و اقتدار اسلام است و همه باید با یکدیگر متحد باشیم تا پیشرفت کنیم؛یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت ایران اتحاد داخلی است،  که باید برای همه ملت های مسلمان به خصوص عراق درس باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: علما از مرزهایی که دشمنان در آن نفوذ کرده‌اند باید پاسداری کرده و به مرزبانی اهتمام داشته باشند و قلم علما از خون شهدا برتر است و امروز نیز باید از دین خود در مقابل داعشی های و تکفیریون و صهیونیست ها دفاع کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha