دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
56

در نشست معاون آموزش و امور حوزه های علمیه و معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان، مباحثی چون ساماندهی دروس خارج، تاسیس مدارس جدید و تسهیل انتقال طلاب و فضلای اصفهانی به قم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور و هیئت همراه در سفری نیم روزه به اصفهان، در نشستی با حجت الاسلام محسن جلالی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان و دیگر مسئولین آموزشی این مرکز، پیرامون مسائل آموزشی حوزه استان بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست مشترک، پیرامون مباحثی چون ساماندهی دروس خارج و پذیرش مصاحبه های دروس خارج در استان اصفهان بحث و تبادل نظر شد که در نهایت منجر به تفاهمی مبنی بر ارائه اطلاعات اساتید دروس خارج اصفهان به معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه، بررسی راهکارهای لازم در رابطه با مدارج علمی و مدرک سطح 4 برای طلاب اصفهان، هماهنگی شورای گسترش با مرکز مدیریت اصفهان برای تاسیس مدارس جدید در استان و تسهیل امر انتقال طلاب و فضلای اصفهانی به قم و سایر شهرستان ها بود.

در این جلسه همچنین موضوعاتی چون ارائه بانک سئوالات به حوزه اصفهان، بحث و گفتگوی بیشتر پیرامون تعیین شرایط پذیرش و حضور نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در شورای پذیرش کشور، حضور معاونت آموزشی و پژوهشی اصفهان  در اجلاسیه های کشوری مورد توافق قرار گرفت.

در پایان این جلسه معاونین آموزش با امضا تفاهم نامه ای، بر اجرایی شدن مباحث مطرح شده در این نشست تاکید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha